Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli Döküm Tasarım Teknikleri | MTM 553 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. RAMAZAN KAYIKCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bir metal şekillendirme yöntemi olarak döküm yolu ile şekillendirmeyi tanıtmak. Metal döküm kalıplarının tasarımında bilgisayar teknolojisinin kullanımını tanıtmak |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Genel döküm prensiplerini bilir | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Genel döküm prensiplerinin her türlü kalıplama ortamında uygulanmasını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | CAD teknikleri ile kalıp tasarımını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
4 | Döküm simülasyon programı ile doldurma ve katılaştırma analizlerini yapabilir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem, Anlatım, | |
5 | Simülasyon sonrası analizleri yapabilir | Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
6 | Hatasız bir döküm parçanın üretilebilmesi için her türlü kalıplama ortamında yolluk, besleyici, soğutucu gibi kalıplama elemanlarını yerleştirebilir | Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel döküm prensipleri (katılaşma, soğuma, ısı transferi kavramları) | |
2 | Sıvı akış prensipleri ve dökümlerin doldurulması (yolluk hesapları) | |
3 | Yolluk hesaplarına ait uygulamalar | |
4 | Dökümlerin soğuma zamanının hesaplanması (Modül kavramı) | |
5 | Dökümlerde çekme ve besleme (Besleyici hesapları) | |
6 | Besleyici hesaplarına ait uygulamalar | |
7 | CAD ortamında döküm modelinin oluşturulması | |
8 | SolidCast Simülasyon programının tanıtımı | |
9 | SolidCast Simülasyon programının tanıtımı | |
10 | Döküm modelinin CAD ortamından simülasyon ortamına alınması | |
11 | Kuma kalıplamada döküm simülasyonu uygulamaları | |
12 | Kokil kalıplarda döküm simülasyon uygulamaları | |
13 | Simülasyon uygulamaları (Proje çalışması) | |
14 | Simülasyon uygulamaları (Proje çalışması) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yrd.Doç.Dr.Ramazan KAYIKCI (DERS NOTLARI) |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Metalurji ve Malzeme alanındaki ulusal ve uluslar arası literatür bilgisini kullanarak yaptığı tasarımı laboratuvarda uygular, ulusal literatüre özgün sonuçlar kazandırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |