Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuk Sağlığı ve İlkyardım ECE 103 1 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü İBRAHİM HALİL ÜNEY
Dersi Verenler İBRAHİM HALİL ÜNEY,
Dersin Yardımcıları

Esra betül Menevşe

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Anne-çocuk sağlığı, çocuk hastalıkları,hamilelik, doğum, bulaşıcı ve akut hastalıkları,bu hastalıklardan korunma, çocuklarda acil durumlarda ilk yardımı uygulayabilme bilgi ve becerisini sahip olmak.

Dersin İçeriği

36-72 aylık çocukların fiziksel, motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi ve cinsel gelişim alanları ile ilgili temel kavramlar; ilgili gelişim kuramları; gelişim alanlarını etkileyen faktörler; gelişim özellikleri; gelişim alanlarının ilişkisi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sağlık ve ilkyardım ile ilgili temel kavramları açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
2 Doğum öncesi ve sonrası dönemde bebeğin gelişimini ve etkileyen etkenleri açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
3 0-6 yaş çocuklarında görülen enfeksiyon hastalıklarını korunma yollarını ayırt eder. Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
4 Çocukluk döneminde karşılaşılan kazaları ve alınması gereken önlemlerini analiz eder ve değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Anne-çocuk sağlığının tanımı, ülkemizde ve dünyada çocuk sağlığının durumu Ana ve Çocuk Sağlığı Şule Bilir
2 Hamileliğin oluşumu, anne karnında çocuk gelişimi Ana ve Çocuk Sağlığı Şule Bilir
3 Hamilelikte geçirilebilecek hastalık ve kazaların çocuğun gelişimine etkileri Ana ve Çocuk Sağlığı Şule Bilir
4 0-6 yaş çocuklarının fiziksel gelişimi (diş, boy, kilo) ve takibi Ana ve Çocuk Sağlığı Şule Bilir
5 0-6 yaş çocuklarında görülen çocuk hastalıkları (ishal ve solunum yolu enfeksiyonları, bağışıklama ve döküntülü hastalıklar, paraziter enfeksiyonlar vb.) ve korunma yöntemleri, aşılar Ana ve Çocuk Sağlığı Şule Bilir
6 0-6 yaş çocuklarında görülen çocuk hastalıkları (ishal ve solunum yolu enfeksiyonları, bağışıklama ve döküntülü hastalıklar, paraziter enfeksiyonlar vb.) ve korunma yöntemleri, aşılar Ana ve Çocuk Sağlığı Şule Bilir
7 0-6 yaş çocuklarında görülen çocuk hastalıkları (ishal ve solunum yolu enfeksiyonları, bağışıklama ve döküntülü hastalıklar, paraziter enfeksiyonlar vb.) ve korunma yöntemleri, aşılar Ana ve Çocuk Sağlığı Şule Bilir
8 Kadının yaşam dönemlerine göre sağlık sorunları Ana ve Çocuk Sağlığı Şule Bilir
9 Kadının yaşam dönemlerine göre sağlık sorunları Ana ve Çocuk Sağlığı Şule Bilir
10 Aile planlaması Ana ve Çocuk Sağlığı Şule Bilir
11 Aile planlaması Ana ve Çocuk Sağlığı Şule Bilir
12 Kırık-çıkık, yanma, yaralanma, böcek sokması, zehirlenme, yabancı cisim yutma vb. durumlarda öğretmenin yapması gereken ilkyardım. Ana ve Çocuk Sağlığı Şule Bilir
13 Kırık-çıkık, yanma, yaralanma, böcek sokması, zehirlenme, yabancı cisim yutma vb. durumlarda öğretmenin yapması gereken ilkyardım. Ana ve Çocuk Sağlığı Şule Bilir
14 Kırık-çıkık, yanma, yaralanma, böcek sokması, zehirlenme, yabancı cisim yutma vb. durumlarda öğretmenin yapması gereken ilkyardım. Ana ve Çocuk Sağlığı Şule Bilir
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ana ve Çocuk Sağlığı Şule Bilir Hacettepe Üniversitesi Yayınları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. X
2 Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively.
3 Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. X
4 Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. X
5 Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school.
6 Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities
7 Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. X
8 Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework.
9 Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it.
10 Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics.
11 Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety.
12 Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge. X
13 Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement.
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
1. Performans Görevi (Seminer) 10
Toplam 60
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 1 1 1
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Seminer) 1 4 4
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 73
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,92
Dersin AKTS Kredisi 3