Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk Sağlığı ve İlkyardım | ECE 103 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | İBRAHİM HALİL ÜNEY |
Dersi Verenler | İBRAHİM HALİL ÜNEY, |
Dersin Yardımcıları | Esra betül Menevşe |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Anne-çocuk sağlığı, çocuk hastalıkları,hamilelik, doğum, bulaşıcı ve akut hastalıkları,bu hastalıklardan korunma, çocuklarda acil durumlarda ilk yardımı uygulayabilme bilgi ve becerisini sahip olmak. |
Dersin İçeriği | 36-72 aylık çocukların fiziksel, motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi ve cinsel gelişim alanları ile ilgili temel kavramlar; ilgili gelişim kuramları; gelişim alanlarını etkileyen faktörler; gelişim özellikleri; gelişim alanlarının ilişkisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlık ve ilkyardım ile ilgili temel kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
2 | Doğum öncesi ve sonrası dönemde bebeğin gelişimini ve etkileyen etkenleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | 0-6 yaş çocuklarında görülen enfeksiyon hastalıklarını korunma yollarını ayırt eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
4 | Çocukluk döneminde karşılaşılan kazaları ve alınması gereken önlemlerini analiz eder ve değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anne-çocuk sağlığının tanımı, ülkemizde ve dünyada çocuk sağlığının durumu | Ana ve Çocuk Sağlığı Şule Bilir |
2 | Hamileliğin oluşumu, anne karnında çocuk gelişimi | Ana ve Çocuk Sağlığı Şule Bilir |
3 | Hamilelikte geçirilebilecek hastalık ve kazaların çocuğun gelişimine etkileri | Ana ve Çocuk Sağlığı Şule Bilir |
4 | 0-6 yaş çocuklarının fiziksel gelişimi (diş, boy, kilo) ve takibi | Ana ve Çocuk Sağlığı Şule Bilir |
5 | 0-6 yaş çocuklarında görülen çocuk hastalıkları (ishal ve solunum yolu enfeksiyonları, bağışıklama ve döküntülü hastalıklar, paraziter enfeksiyonlar vb.) ve korunma yöntemleri, aşılar | Ana ve Çocuk Sağlığı Şule Bilir |
6 | 0-6 yaş çocuklarında görülen çocuk hastalıkları (ishal ve solunum yolu enfeksiyonları, bağışıklama ve döküntülü hastalıklar, paraziter enfeksiyonlar vb.) ve korunma yöntemleri, aşılar | Ana ve Çocuk Sağlığı Şule Bilir |
7 | 0-6 yaş çocuklarında görülen çocuk hastalıkları (ishal ve solunum yolu enfeksiyonları, bağışıklama ve döküntülü hastalıklar, paraziter enfeksiyonlar vb.) ve korunma yöntemleri, aşılar | Ana ve Çocuk Sağlığı Şule Bilir |
8 | Kadının yaşam dönemlerine göre sağlık sorunları | Ana ve Çocuk Sağlığı Şule Bilir |
9 | Kadının yaşam dönemlerine göre sağlık sorunları | Ana ve Çocuk Sağlığı Şule Bilir |
10 | Aile planlaması | Ana ve Çocuk Sağlığı Şule Bilir |
11 | Aile planlaması | Ana ve Çocuk Sağlığı Şule Bilir |
12 | Kırık-çıkık, yanma, yaralanma, böcek sokması, zehirlenme, yabancı cisim yutma vb. durumlarda öğretmenin yapması gereken ilkyardım. | Ana ve Çocuk Sağlığı Şule Bilir |
13 | Kırık-çıkık, yanma, yaralanma, böcek sokması, zehirlenme, yabancı cisim yutma vb. durumlarda öğretmenin yapması gereken ilkyardım. | Ana ve Çocuk Sağlığı Şule Bilir |
14 | Kırık-çıkık, yanma, yaralanma, böcek sokması, zehirlenme, yabancı cisim yutma vb. durumlarda öğretmenin yapması gereken ilkyardım. | Ana ve Çocuk Sağlığı Şule Bilir |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ana ve Çocuk Sağlığı Şule Bilir Hacettepe Üniversitesi Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Possess theoretical and methodological knowledge at a level that encompasses an inquisitive perspective within their field. | X | |||||
2 | Grasp all dimensions of the child's developmental areas comprehensively. | ||||||
3 | Prepare suitable educational environments for children, taking individual differences into account, effectively conduct the learning process, utilize appropriate learning approaches, and assess them. | X | |||||
4 | Develop effective activities suitable for child education, prepare plans, create materials, and implement them. | X | |||||
5 | Recognize differently developing children, understand their characteristics, and implement special practices to support these children at home and at school. | ||||||
6 | Engage in self-assessment and participate in personal and professional development activities | ||||||
7 | Be knowledgeable about and keep abreast of the legislation related to their field. | X | |||||
8 | Use Turkish in accordance with the rules and effectively communicate with children within this framework. | ||||||
9 | Learn to effectively use technology in all aspects to support children's development and provide opportunities for children to use it. | ||||||
10 | Have a level of proficiency in a foreign language that allows them to follow professional education and career resources in their field and communicate with colleagues on related topics. | ||||||
11 | Act in accordance with the universality of social rights, social justice, and the preservation of cultural values; and they behave appropriately towards environmental protection, occupational health, and safety. | ||||||
12 | Possess skills in learning to learn, self-regulation, lifelong learning, critical thinking, creative thinking, and problem-solving, and they utilize these skills to access new knowledge. | X | |||||
13 | Possess knowledge of societal and political structures and participate in civic life based on a commitment to democratic and active engagement. | ||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 73 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |