Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fen Bilgisinde Çevre Eğitimi | ILF 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ŞULE ELMALI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ŞULE ELMALI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere çevre bilimi ve ekoloji ile ilgili kavramlar, madde döngüleri, karasal ve sucul habitat özellikleri, ülkemizdeki koruma statüsü altındaki önemli doğal alanlar (Milli parklar, Tabiat Parkları vd.) ve korunma mevzuatları hakkında bilgi vermektir. Çevre sorunları ve kaynakları, Çevre Kirliliği ve kaynakları ve de çözüm önerileri ve yolları dersin amaçları içindedir. Eğitimde (okul öncesi, ilköğretim, orta öğretim ve üniversitelerde) çevre eğitiminin yeri de irdelenecektir. |
Dersin İçeriği | Ekoloji, Çevre Bilimi ile İlgili Genel Tanım ve Terimler, Çevre sorunları ve Çevre kirliliği, Ekolojik Döngüler, Ekosistemler, Ekosistemlerde Canlıların İşlevleri, Biyolojik Çeşitliliği Oluşturan Canlılar, Önemli Çevre Alanları ve Korunması. Çevre Kuruluşları. Çevre Korunması ile İlgili Uluslararası Sözleşmeler. Çevre Eğitimi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevreyi, Ekolojiyi tanımlar. Temel kavramları açıklar, farkları tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
2 | Ekosistemde üretici, tüketici ve ayrıştırıcı ilişkilerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Karasal ve Sucul habitat kavramlarını açıklar, örnekler verir. açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
4 | İklim, toprak, su faktörlerini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
5 | Biyoçeşitlilik tanımı yapar, alt bileşenlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
6 | Çevre sorunlarını tartışır. Türkiyedeki çevre sorunlarını belirler ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
7 | Türkiyenin önemli doğal alanlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Biyoçeitliliğin korumasına yönelik koruma statülerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
9 | Arasınav | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
10 | Türkiyedeki çevre sorunlarını belirler ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
11 | Çevre eğitiminin önemini ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
12 | Uluslararası çevre koruma sözleşmelerini sayarak, kısa bilgiler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
13 | ÇED nedir? Amacı ve uygulamasını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
14 | Sorumluluklarımız | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Çevre nedir? Genel Ekolojik Tanımlar | Şişli N.,Ekoloji,Hacettepe Üniversitesi, Ankara, 1996 |
2 | Şişli N.,Ekoloji,Hacettepe Üniversitesi, Ankara, 1996 | |
3 | Su kirliliği | Şişli N.,Ekoloji,Hacettepe Üniversitesi, Ankara, 1996 |
4 | Toprak kirliliği | Şişli N.,Ekoloji,Hacettepe Üniversitesi, Ankara, 1996 |
5 | Toprak kirliliği | T.C. Çevre ve Orman Bakanlığı; Çevre El Kitabı, 2004 |
6 | Işık kirliliği | Yıldız K., Sipahioğlu Ş., Yılmaz M.,Çevre Bilimi,Ankara, 2000. |
7 | Atıkların kontrolü | T.C. Çevre ve Orman Bakanlığı; Çevre El Kitabı, 2004 |
8 | Atıkların kontrolü | T.C. Çevre ve Orman Bakanlığı; Çevre El Kitabı, 2004 |
9 | Enerji kaynakları ve çevre | |
10 | Türkiyenin Önemli Doğal Alanları | T.C. Çevre ve Orman Bakanlığı; Çevre El Kitabı, 2004 |
11 | Çevre Eğitimi | Türkiye Çevre Vakfı ; Çevre Eğitimi, 2007 |
12 | Çevre Eğitimi | T.C. Çevre ve Orman Bakanlığı; Çevre El Kitabı, 2004 |
13 | Çevre eğitimi için etkinlikler | Gemici, Y., Yurteri, Ç., Çevre Mevzuatı ve Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) |
14 | Çevre eğitimi için etkinlikler | İlgili Kaynaklar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1]Şişli N.,Ekoloji,Hacettepe Üniversitesi, Ankara, 1996. [7] Türkiye Çevre Vakfı ; Çevre Eğitimi, 2007 [8] Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası; Çevre Yönetmeliği El Kitabı, 2014 [9] T.C. Çevre ve Orman Bakanlığı; Çevre El Kitabı, 2004 [10] Gemici, Y., Biyoçeşitlilik ve Bitki Genetik Kaynakları, 1999 Bornova- İZMİR [11] Gemici, Y., Yurteri, Ç., Çevre Mevzuatı ve Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |