Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
COMMUNICATION IN HEALTH MANAGEMENT SAY 511 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Yüksek Lisans
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. CEMAL SEZER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Ayhan DURMUŞ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Aim of the course increase knowledge and understanding concerning health communication and the application of health communication in various contexts.

Dersin İçeriği

This course is to inform about health communication, health communication theories and practices are discussed.

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Explain the importance of media advocacy. 1 - 2 - 3 - A - C -
2 - Explanation the mass media effects in health communication. 1 - 2 - 3 - A - C -
3 - Comparing the effects of health communication models. 1 - 2 - 3 - A - C -
4 - Discuss the health communication models depend on communication theories. 1 - 2 - 3 - A - C -
5 - Development solutions to barriers of effective health communication. 1 - 2 - 3 - A - C -
6 - Emphasize the importance of health communication in solving health problems. 1 - 2 - 3 - A - C -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Introduction to Health Communication "Okay, A. (2009). Sağlık İletişimi: Temel kavramlar ve prensipler. İstanbul, Capital Media Services Inc.
2 The Changing Sociocultural Context "Okay, A. (2009). Sağlık İletişimi: Temel kavramlar ve prensipler. İstanbul, Capital Media Services Inc.
3 The Changing Healthcare Context "Okay, A. (2009). Sağlık İletişimi: Temel kavramlar ve prensipler. İstanbul, Capital Media Services Inc.
4 The History of Health Communication "Okay, A. (2009). Sağlık İletişimi: Temel kavramlar ve prensipler. İstanbul, Capital Media Services Inc.
5 Health Communication Audiences "Okay, A. (2009). Sağlık İletişimi: Temel kavramlar ve prensipler. İstanbul, Capital Media Services Inc.
6 Understanding Health Behavior "Okay, A. (2009). Sağlık İletişimi: Temel kavramlar ve prensipler. İstanbul, Capital Media Services Inc.
7 Understanding Communication "Okay, A. (2009). Sağlık İletişimi: Temel kavramlar ve prensipler. İstanbul, Capital Media Services Inc.
8 Steps in the Health Communication Process "Okay, A. (2009). Sağlık İletişimi: Temel kavramlar ve prensipler. İstanbul, Capital Media Services Inc.
9 MIDTERM EXAMS "Okay, A. (2009). Sağlık İletişimi: Temel kavramlar ve prensipler. İstanbul, Capital Media Services Inc.
10 Traditional Approaches to Health Communication "Okay, A. (2009). Sağlık İletişimi: Temel kavramlar ve prensipler. İstanbul, Capital Media Services Inc.
11 Contemporary Approaches to Health Communication "Okay, A. (2009). Sağlık İletişimi: Temel kavramlar ve prensipler. İstanbul, Capital Media Services Inc.
12 Health communication in the new media landscape "Okay, A. (2009). Sağlık İletişimi: Temel kavramlar ve prensipler. İstanbul, Capital Media Services Inc.
13 Case Studies in Health Communication "Okay, A. (2009). Sağlık İletişimi: Temel kavramlar ve prensipler. İstanbul, Capital Media Services Inc.
14 Evaluating the Impact of Health Communication "Okay, A. (2009). Sağlık İletişimi: Temel kavramlar ve prensipler. İstanbul, Capital Media Services Inc.

Kaynaklar

Ders Notu

"Okay, A. (2009). Sağlık İletişimi: Temel kavramlar ve prensipler. İstanbul, Capital Media Services Inc.
"Parker, J. C. and E. Thorson (2009). Health communication in the new media landscape. New York, Springer Pub.
"Ray, E. B. (2005). Health communication in practice : a case study approach. Mahwah, N.J., L. Erlbaum.
Thomas, R. K. (2006). Health communication. New York, NY, USA, Springer.
Thompson, T. L. (2008). Handbook of health communication. New York, N.Y., Routledge.

Ders Kaynakları

Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Odev 1 60
PerformansGoreviSeminer 1 40
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 3 48
Mid-terms 1 10 10
Quiz 0 0 0
Assignment 2 10 20
Performance Task (Seminar) 1 10 10
Final examination 1 20 20
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü /25(s) 6.24
Dersin AKTS Kredisi 6.24
; ;