Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
CONSUMPTION PSYCHOLOGY UYP 609 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SİMA NART
Dersi Verenler Prof.Dr. SİMA NART
Dersin Yardımcıları Res. Assist. Semih Okutan
Dersin Kategorisi
Dersin Amacı
Understanding the consumer behavior is the focus of marketing studies and efforts. Hence the objective of this course is to enrich doctoral students’ marketing knowledge through better understanding of consumer behavior theories and reasons behind the consumer behavior.
Dersin İçeriği
Consumer buying process and consumption motives, Consumer behavior theory and models ,Consumption and culture , Impulse buying behavior
Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Knows Consumer behavior theory and models 1 - 2 - 3 - 8 - 10 - 12 - A - C - F -
2 - Knows Consumer buying process and consumption motives 1 - 2 - 3 - 5 - 8 - 10 - 12 - A - C - F -
3 - Knows Rationality in consumption and rational consumer behavior 1 - 2 - 3 - 8 - 12 - A - C - F -
4 - Knows Consumption and culture 1 - 2 - 3 - 8 - 10 - 12 - A - C - F -
5 - Knows Hedonistic consumption behavior 1 - 2 - 3 - 8 - 10 - 12 - A - C - F -
6 - Knows Impulse buying behavior 1 - 2 - 3 - 8 - 10 - 12 - A - C - F -
7 - 1 - 2 - 3 - 8 - 10 - 12 - A - C - F -
8 - 1 - 2 - 3 - 8 - 11 - 12 - A - C - F -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion 8:Group Study 10:Brain Storming 12:Case Study 5:Demonstration 11:Six Hat Methods
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework F:Performance Task

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Why do we consume?
2 Consumer behavior theory and models
3 Consumer buying process and consumption motives
4 Psychology of consumption
5 Rationality in consumption and rational consumer behavior
6 Consumption and culture
7 Consumption patterns and consumer behavior
8 Conspicious consumption behavior
9 Midterm exam
10 Hedonistic consumption behavior
11 Symbolic consumption
12 Impulse buying behavior
13 Postpurchase consumption behaviors
14 Postmodern consumption behaviors

Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları

Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 50
Odev 1 30
PerformansGoreviSeminer 1 20
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 4 64
Mid-terms 1 10 10
Assignment 1 12 12
Performance Task (Seminar) 1 12 12
Final examination 1 15 15
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü /25(s) 6.44
Dersin AKTS Kredisi 6.44
; ;