Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
STUDIO OF CLASSİCAL CARPET DESİGN II HKE 408 8 0 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ZEYNEP ÇAVDAR KALELİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi
Dersin Amacı

Recognition of the Classical era carpets, contemporary art knowledge and understanding of the design features suitable design and construction.

Dersin İçeriği

Classical period and features the art of carpet, 16-17. Century style of art, and design features include carpet types.

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Identify and define the classical period carpet. 2 - 3 - 4 - 6 - 8 - 14 - 15 - 16 - A - C - D - E - F -
2 - Identify the classical period and makes the analysis of the types of carpet. 1 - 2 - 3 - 4 - 6 - 8 - 9 - 13 - 14 - 15 - 16 - A - C - D - F -
3 - Surface prepares plans. 1 - 2 - 3 - 4 - 6 - 8 - 9 - 14 - A - C - D - F -
4 - Carpet motifs of the classical period, pattern, composition, and define specifications and design makes. 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 8 - 9 - 14 - A - C - D - F -
5 - Compare past and present perceive the concept of art and enhances them. 1 - 2 - 3 - 4 - 6 - 8 - 9 - 14 - 15 - 16 - A - C - D - E - F -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion 4:Drilland Practice 6:Motivations to Show 8:Group Study 9:Simulation 13:Lab / Workshop 14:Self Study 15:Problem Solving 16:Project Based Learning 5:Demonstration
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework D:Project / Design F:Performance Task E:Portfolio

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 One interpretation of the classical period rug design.
2 Motifs of the classical period and pattern of the carpet.
3 Usak technical and material properties.
4 Of carpet types and designs of the Classical era.
5 Unit motif design and the sketch work again.
6 Composition and design work.
7 Design and selection of sketches.
8 Design of the corresponding background color.
9 Exam.
10 Carpet classical period for the project design and implementation.
11 Prepared the design for the project evaluation.
12 Design completed and gizzards.
13 Works for the exhibition design and the selection and preparation.
14 Workshops, assignments and overall evaluation of the design.

Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları

Oktay ASLANAPA, “Halı Sanatının Bin Yılı”, İstanbul, 2005., Hamdi ÜNAL, “Hereke “Halılarında Desen, Renk ve Kompozisyon Özellikleri” Ev Tekstili Dergisi, Sayı.17, , Haziran, İstanbul, 1998. Fahrettin Kayıpmaz, “Geleneksel El Halılarımızda Kimlik Arayışları”,Kültür ve Sanat Dergisi, Türkiye İş Bankası Yayınları, 1996., Şerare YETKİN, “Türk Halı Sanatı”, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 1991. Turkish Handwoven Carpets 1-5, Kültür Bakanlığı Yayınları; Kilim Cataloque 1-2, Kültür Bakanlığı Yayınları.


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 25
PerformansGoreviUygulama 1 25
PerformansGoreviAtolye 1 25
Odev 1 25
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 2 32
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 6 96
Mid-terms 1 1 1
Performance Task (Application) 1 5 5
Performance Task (Workshop) 1 2 2
Final examination 1 1 1
Toplam İş Yükü 137
Toplam İş Yükü /25(s) 5.48
Dersin AKTS Kredisi 5.48
; ;