Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektrik Enerjisi Üretimi | EEM 451 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Elektrik Makineleri dersini almış olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YILMAZ UYAROĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. YILMAZ UYAROĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Selçuk EMİROĞLU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öncelikle enerji dönüşümü ve temel kavramlar çerçevesinde elektrik enerjisinin üretimini mühendislik bazında öğretmek. |
Dersin İçeriği | Elektrik tesislerinde kullanılan araçlar, gereçler ve sembolleri, enerji üretim maliyeti, santrallerin yapılışı ve düzenlenmesi ( termik, hidrolik, yenilenebilir enerji kaynakları ), santrallerin elektriksel donanımı, senkronizasyon ve paralel bağlama |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Elektrik enerjisi tesislerinde kullanılan işletme araçlarının tanınması, | Anlatım, Tartışma, | |
2 | Bir elektrik santralinin üretim maliyeti konularında bilgi sahibi olmak, | Anlatım, Tartışma, | |
3 | Elektrik enerji üretimi ve çeşitleri hakkında yeterli bilgiye sahip olmak. | Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektrik enerjisi maliyet hesabı ( Üretim merkezi ve Tüketici için ) | |
2 | Elektrik enerjisi maliyet hesabı ( Üretim merkezi ve Tüketici için ) | |
3 | Termik santraller ve karakteristikleri | |
4 | Gaz turbini santralleri ve kojenerasyon sistemleri | |
5 | Hidro elektrik santralleri | |
6 | Hidro elektrik santralleri ve Yük frekans kontrolu | |
7 | Santrallerin elektriksel donanımı ,Senkron generatörler | |
8 | Santrallerin elektriksel donanımı , Transformatörler | |
9 | Ara sınav | |
10 | Santrallerin yapılışı ve düzenlenmesi ( Rüzgar ve güneş enerjisi santralleri) | |
11 | Santrallerin yapılışı ve düzenlenmesi ( Rüzgar ve güneş enerjisi santralleri) | |
12 | Senkronizasyon ve paralel bağlama | |
13 | Elektrik santrallerinde generatör koruma yöntemleri | |
14 | Gerilim Kontrolu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Prof. Dr. Mustafa BAYRAM Elektrik Tesisleri ile ilgili sorular ve çözümler İTÜ yayınları-1991 2. Prof.Dr. İrfan Güney Elektrik tesisleri I. : (Üretim merkezleri) İstanbul : MÜ Teknik Eğitim Fakültesi,1993 |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |