Ders Bilgileri
Yazdır
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
0 | 0 | 0 |
Ön Koşul Dersleri | None |
---|---|
Önerilen Seçmeli Dersler | None |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | |
Dersin Türü | BOS |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. HALUK SELVİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları |
Res. Assist. Tufan Turan |
Dersin Kategorisi | |
Dersin Amacı |
Teaching the arise of Armenian Question and its progress as an international question. |
Dersin İçeriği |
Arise of Armenian Question, Armenian Question in the St. Stefanos and Berlin Treaties, Armenian Question in the Sevres Treaty and Mondros Armistice, Armenian Question in the Lausanne |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1 - To be learned sources of Armenian Question | 1 - 2 - 3 - | A - |
2 - To be learned the arise and reasons of Armenian Question | 1 - 2 - 3 - 14 - | A - C - |
3 - To be comprehended the progress of Armenian Question as an international question | 1 - 2 - 3 - | A - C - |
4 - To be learned the process of Armenian reform requests | 1 - 2 - 3 - | A - |
5 - To have detailed information on big powers’ Armenian policies. | 1 - 2 - 3 - 14 - | A - C - |
6 - To analyze the Armenian Question’s implications upon today | 1 - 2 - 3 - | A - C - |
Öğretim Yöntemleri: | 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion 14:Self Study |
Ölçme Yöntemleri: | A:Testing C:Homework |
Ders Akışı
Hafta | Konular | ÖnHazırlık |
---|---|---|
1 | Introducing sources and course contents | |
2 | Arise of Armenian Question | |
3 | Nationalism and Armenians | |
4 | Missionaries, missionary schools and Armenians | |
5 | Arise of Catholic and Protestant Armenian societies | |
6 | Armenian Question in St. Stefanos and Berlin Treaties | |
7 | Armenian Reform requests | |
8 | Armenian policies of big powers | |
9 | Midterm Examination | |
10 | Russia and Armenians | |
11 | Britain and Armenians | |
12 | France, Germany and Armenians | |
13 | USA and Armenians | |
14 | Conclusion and evaluation |
Kaynaklar |
||
---|---|---|
Ders Notu | ||
Ders Kaynakları |
Gunter Lewy, 1915'te Ne Oldu? Tartışılan Tarih, İstanbul, 2007. Haluk Selvi, Birinci Dünya Savaşından Lozana Ermeni Sorunu, Sakarya, 2001 Kamuran Gürün, Ermeni Dosyası, Ankara, 1998 |
Döküman Paylaşımı |
---|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | KatkıDüzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
---|---|---|
AraSinav | 1 | 60 |
KisaSinav | 1 | 10 |
Odev | 1 | 20 |
KisaSinav | 2 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yıliçinin Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü
Etkinlik | Sayısı | Süresi(Saat) | Toplam İş yükü(Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 2 | 32 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 1 | 16 |
Mid-terms | 1 | 3 | 3 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Assignment | 1 | 4 | 4 |
Final examination | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 62 | ||
Toplam İş Yükü /25(s) | 2.48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2.48 |