Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
MATHEMATICAL GAMES IME 436 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ZEYNEP AZAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Research Asistant Mithat TAKUNYACI
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı
Make students likeand teach mathematics by means of games
Dersin İçeriği
games in terms of teaching methos , strategies. Reflection of games and culture into mathematics. Games regarding in worksheets and evaluation and assessment.
Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Explain the importance of the game in terms of mathematics education. 1 - 2 - 3 - A - B - C -
2 - Define the relationship between concept maps and games. 1 - 2 - 3 - 10 - A - B - C -
3 - Define the relationship between worksheets and games. 1 - 2 - 3 - 10 - A - B - C -
4 - Apply the strategis used in mathematics to daily life. 1 - 2 - 3 - 10 - A - C -
5 - 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 10 - C - F -
6 - 1 - 2 - 3 - 14 - A - C - F -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion 10:Brain Storming 4:Drilland Practice 5:Demonstration 14:Self Study
Ölçme Yöntemleri: A:Testing B:Oral Exam C:Homework F:Performance Task

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Games in termes of teaching and learning theories, technology and philosophy
2 Games in termes of teaching and learning theories, technology and philosophy
3 Games in termes of teaching and learning theories, technology and philosophy
4 Theory of games
5 Enjoyable mathematical games
6 Enjoyable mathematical games
7 Games with mathematical strategies
8 Games with mathematical strategies
9 Midterm
10 Mathematicians and game
11 Reflection of games and culture on mathematics
12 Concept map and game
13 Worksheet and game
14 Games in terms of evaluation and assessment

Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları

Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 40
KisaSinav 1 20
Odev 1 20
KisaSinav 2 20
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 2 32
Mid-terms 1 10 10
Quiz 2 5 10
Assignment 1 5 5
Final examination 1 15 15
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü /25(s) 4.8
Dersin AKTS Kredisi 4.8
; ;