Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Arayüz Tasarımı GIT 204 4 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç. MURAT ERTÜRK
Dersi Verenler Doç. MURAT ERTÜRK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Arayüz tasarımıyla ilgili temel bilgileri edindirmek. Uygun yazılımları kullanarak arayüz tasarımı yapmaya ilişkin bilgileri kazandırmak.

Dersin İçeriği

Arayüz tasarımıyla ilgili temel terimleri ve bilgileri edinmek. Kullanıcı arayüz tasarımı (user interface design, UI) ile kullanıcı deneyimi tasarımı (user experience tasarımı, UX) kavramlarını, arasındaki farkı ve aralarındaki ilişkiyi anlamak. Araştırma, kullanıcı hikayeleri (persona) oluşturma, taslak geliştirme ve uygulamayı kapsayan arayüz tasarımı geliştirme süreçlerini bilme ve bu bilgileri kullanarak arayüz tasarımının temel programlarımdan biri olan Figma ile bir arayüz tasarımı projesi geliştirmek.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İnternete ilişkin temel terimler hakkında bilgi edinir. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma,
2 İnternet sitesi tasarlayabilir. Gözlem,
3 HTML dilinde internet sitesi oluşturabilir. Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tanışma, ders işleyişinin ve planının aktarılması, beklentiler
2 Arayüz tasarımına giriş ve temel terimler
3 Arayüz tasarımının bileşenleri etkileşim maliyeti, Sayfa düzeni ve ızgara, Gestalt kuramı
4 Arayüz tasarımında tipografinin temelleri
5 Arayüz tasarımında tipografinin temelleri
6 Arayüz tasarımında tipografinin temelleri
7 Ara sınav ve 1. projenin verilmesi
8 1. proje eskiz geliştirme ve değerlendirme
9 1. proje eskiz geliştirme ve değerlendirme
10 2. projenin verilmesi ve eskiz geliştirme
11 2. proje eskiz geliştirme ve değerlendirme
12 2. proje eskiz geliştirme ve değerlendirme
13 Final projesinin verilmesi
14 Final projesi eskiz geliştirme ve değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Wood, L. E. (2018). User Interface Design: Bridging the Gap from User Requirements to Design, CRC Press.

Conta, A. (2023). The Art and Science of UX Design: A step-by-step guide to designing amazing user experiences, New Riders.

Figma Eğitim Seti, https://www.youtube.com/watch?v=dL2zIYF1cxY&list=PLjHTowGWv3rzn00Hz_2F18FI4FlDpddpT

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek.
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek.
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek.
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek.
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek.
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak.
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak.
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak.
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek.
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek.
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek.
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 30
2. Proje / Tasarım 30
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 5
2. Ödev 5
3. Ödev 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 6 6 36
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 3 1 3
Proje / Tasarım 2 5 10
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 117
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,68
Dersin AKTS Kredisi 5