Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyofizik (Teorik) | TIP 1102 | 1 | 10 + 0 | 0 | 0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Biyofiziğin tanımı ve çalışma alanlarının açıklanabilmesi, biyofiziksel temel kavramların öğrenilmesi, biyoenerjetik ve termodinamik kanunlarının, serbest enerji ve ATP’in öneminin açıklayabilmesi, metabolizmanın amaçlarını ve metabolik yolların denetleyici basamaklarını ve bu yolların gerçekleştiği hücre kompartımanlarını ve entegrasyonunu açıklayabilmesi, yaşam için gerekli olan enerjinin sağlanmasının önemini kavraması, suyun biyofiziksel özellikleri ve öneminin açıklanabilmesi, pH kavramını tanımlayabilmesi, asit- baz dengesi ve denge bozuklukları, tampon sistemlerinin ve kan gazlarının değerlendirilmesi ve hayati öneminin öğrenilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Biyofizige giriş ve temel kavramlar Termodinamik prensipler ve biyoenerjetik İnformasyon kuramı Vücut sıvılarının genel bileşimi ve tayin yöntemleri Suyun ve Canlı Yapının Biyofiziksel Özellikleri pH ve asit- baz denge parametreleri ölçüm yöntemleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Biyofiziğin tanımı ve çalışma alanlarını öğrenebilmeli | Anlatım, | |
2 | Biyofiziksel temel kavramları tanımlayabilmeli | Anlatım, | |
3 | Biyoenerjetiğin ve termodinamiğin kanunlarını ve canlılarda enerji akışını açıklayabilmeli | Anlatım, | |
4 | Biyoenerjetiğin ve termodinamiğin kanunlarını ve canlılarda enerji akışını açıklayabilmeli | Anlatım, | |
5 | Suyun canlılar için önemini tartışabilmeli | Anlatım, | |
6 | Vücut sıvı kompartmanlarını ve ölçüm yöntemlerini anlatabilmeli | Anlatım, | |
7 | Vücut sıvı kompartmanlarını ve ölçüm yöntemlerini anlatabilmeli | Anlatım, | |
8 | Vücut sıvı kompartmanı özellikleri bilmeli | Anlatım, | |
9 | pH, asit-baz denge parametreleri ve kan gazlarının hayati önemini kavrayabilmeli | Anlatım, | |
10 | pH, asit-baz denge parametreleri ve kan gazlarının hayati önemini kavrayabilmeli | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyofizige giriş ve temel kavramlar 1 | |
2 | Biyofizige giriş ve temel kavramlar 2 | |
3 | Termodinamik prensipler ve biyoenerjetik1 | |
4 | Termodinamik prensipler ve biyoenerjetik2 | |
5 | İnformasyon kuramı | |
6 | Vücut sıvılarının genel bileşimi ve tayin yöntemleri1 | |
7 | Vücut sıvılarının genel bileşimi ve tayin yöntemleri2 | |
8 | Suyun ve Canlı Yapının Biyofiziksel Özellikleri | |
9 | pH ve asit- baz denge parametreleri ölçüm yöntemleri | |
10 | Kan Gazları, değerlendirilmesi ve hayati önemi | |
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sabis Dokumanlarda Yüklenmiştir |
Ders Kaynakları | Pehliven F. Biyofizik Ders Kitabı, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Biyofizik Anabilim Dalı, İ.Ü.Cerrahpaşa Tıp Fakültesi,Biyofizik Anabilim Dalı,Biyofizik Ders Kitabı, İ.Ü. İstanbul Tıp Fakültesi, Biyofizik Anabilim Dalı,Biyofizik Ders Kitabı, Konu ile ilgili diğer kaynaklar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 7 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 0,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |