Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
EARLY INTERVENTION PROGRAMS OEO 005 0 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

Early Childhood Special Education

Special Education

Önerilen Seçmeli Dersler

Supporting Language and Communication Skills

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. BEKİR FATİH MERAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Res. Assisst. Ahmet FİDAN

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

This course aims to provide knowledge and skills to students about early education, early childhood education programs, early education services and early education programs implemented in our country and on worldwide.  

Dersin İçeriği

To identify the structure of early education and early childhood education programs, to introduce information on the early childhood education programs and regarding skills within training programs 

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Explains the objectives of early intervention programs. 1 - 2 - 3 - A - C -
2 - Provides information about Small Steps and Portage Programs. 1 - 2 - 3 - A - C -
3 - Provides information about Head Start Program. 1 - 2 - 3 - A - C -
4 - Provides information about Montessori Program. 1 - 2 - 3 - A - C -
5 - Provides information about Bank Street Program. 1 - 2 - 3 - A - C -
6 - Provides information about High Scope Program. 1 - 2 - 3 - A - C -
7 - Provides information about Reggio Emilia Program. 1 - 2 - 3 - A - C -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Early Childhood and Early Childhood Special Education Course notes-related slides
2 Ground Theories and Approaches in Early Childhood Education Course notes-related slides
3 Early Special Education Introduction Designs Course notes-related slides
4 Head Start Program Course notes-related slides
5 Bank Street Program Course notes-related slides
6 Kamii/DeVries Educational Approach Course notes-related slides
7 Midterm exam
8 Montessori Method Course notes-related slides
9 Reggio Emilia Approach Course notes-related slides
10 HighScope Method Course notes-related slides
11 Project Method Course notes-related slides
12 Portage Early Education Program Course notes-related slides
13 Small Steps Program Course notes-related slides
14 Final exam

Kaynaklar

Ders Notu

Birkan, B. (2002). The Effectiveness Of Small Steps Training Program For Parents Of Children With Developmental Delays (Küçük Adımlar Kursu´nun Gelişim Geriliği Olan Çocuğa Sahip Annelerin Küçük Adımlar´ı Uygulama Becerileri Kazanmalarına Etkisi), Eskişehir: Anadolu University Pub. 

Diken, İ. H. (2010). Early Childhood Special Education (Erken Çocukluk Eğitimi). Ankara: Pegem Akademi

Johnson, J. ve Straka, E. (2002). Assessment, Evaluation, and Programming System for Infants and Children, Baltimore, Maryland: Brookes Publishing.

Ders Kaynakları

Pieterse, M. ve Robin, T. (1996). The Small Steps Training Program For Children With Developmental Delays (Küçük Adımlar Gelişimsel Geriliği Olan Çocuklara Yönelik Erken Eğitim Programı). Translated by Gönül Kırcaali-İftar (Ed.), İstanbul: Zhinsel Engellilere Destek Derneği. 

Boyd, R.d. ve Bluma, S. M. (1977) Portage Parent Program, Copyright Cooperative Education Service Agency 12.


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 85
KisaSinav 1 5
Odev 1 5
PerformansGoreviSeminer 1 5
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

; ;