Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
TRANSITION - TO ADULTHOOD IN INTELLECTUAL DISABILITIES OEO 003 0 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

A prerequisite course has not been determined for the regarding course.

Önerilen Seçmeli Dersler

Special Education

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. UĞUR YASSIBAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Research Asistant Uğur Yassıbaş

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

To be able to gain information to teacher candidates about the  transition process of individuals with intellectual disabilities to adulthood and the planning of this process to application level.

Dersin İçeriği

Significant legal arrangements in the transition to social life.

Practices and offered support in the transition to social life.

The situation in which adult disabled people are present,

The status of families with adult with disabilities,

Civil society and professional organizations that serve adults with disabilities,

Gaining basic business skills.

For leisure time activities,

Planning for the transition to independent life.

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Explains important legal basis for the transition to school life of students with disabilities to live independently . 1 - A -
2 - Explains the status of the family in the transition to adulthood. 1 - A -
3 - Analyzes the transition planning process. 1 - A -
4 - Discusses the necessary support in the social life transition . 3 - B -
5 - Develops recommendations on the measures to be taken to create safe living areas . 1 - A -
Öğretim Yöntemleri: 3:Discussion 1:Lecture
Ölçme Yöntemleri: B:Oral Exam A:Testing

Ders Akışı


Kaynaklar

Ders Notu

Course notes (slides)

Ders Kaynakları

Cavkaytar, A. (2013). Priming to Future (Geleceğe hazırlanma). (Ed. Atilla Cavkaytar), In Special Education (Özel Eğitim). Ankara: Vize Pub.

Steere, D. E., Rose, E., Cavaiuolo, D. (2007). Growing Up: Transition to Adult Life for Students with Disabilities. Boston, MA: Pearson Education Inc


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 40
KisaSinav 1 15
KisaSinav 2 15
PerformansGoreviUygulama 1 30
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 60
Finalin Başarıya Oranı 40
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

; ;