Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
GAME AND MUSIC IN SPECIAL EDUCATION OEO 208 4 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

None.

Önerilen Seçmeli Dersler

None.

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü ZORUNLU
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. DAMLA ALTIN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Ahmet FİDAN

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

It is aimed in this class to inform about children play and types of children play; to teach basic play skills in defense to special needs children development and learning abilities, and to make activity lesson plan that support different development areas; to actualise using music in special needs students lesson plan.

Dersin İçeriği

Basic concepts: play and music; definition and importance of play; theoretical explanations of play; children’s play development and characteristics; cognitive and social play development; special needs children’s play development and characteristics; play based teaching in special education; using and adopting play for special needs children; play based instructional activities; supporting developmental areas via play; embedding instruction to play; research results of using play effectively in special education; definition and importance of music; development and characteristic of music; special needs children’s music characteristics; music based instructional activities; using and adopting music for special needs children; supporting developmental areas via music; embedding instruction to music; research results of using play effectively in special education.

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Students explain the importance of play. 1 - 2 - 3 - 4 - 8 - 12 - A - C -
2 - Students give information about history of play development. 1 - 2 - 3 - 4 - 8 - 12 - A - C -
3 - Students explain theoretical framework of play. 1 - 2 - 3 - 4 - 8 - 12 - A - C -
4 - Students inform about child's play development. 1 - 2 - 3 - 4 - 8 - 12 - A - C -
5 - Students explains types of play. 1 - 2 - 3 - 4 - 8 - 12 - A - C -
6 - Students inform about play materials. 1 - 2 - 3 - 4 - 8 - 12 - A - C -
7 - Students inform about using and adopting play in special education. 1 - 2 - 3 - 4 - 8 - 12 - A - C -
8 - Students plan play based lesson activities. 1 - 2 - 3 - 4 - 8 - 12 - A - C -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion 4:Drilland Practice 8:Group Study 12:Case Study
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Introducing course content
2 Contribution to the history, features and development of children's plays Research on the related topic
3 Play development steps, play types, play based evaluation Research on the related topic
4 Teaching playing games for individuals with developmental disabilities Research on the related topic
5 The role of the adult of teaching play Research on the related topic
6 Regulation of playgrounds and selection of toys Research on the related topic
7 Orff activities and teaching music Research on the related topic
8 Midterm
9 Student presentations Working group preparation for the presentation
10 Student presentations Working group preparation for the presentation
11 Student presentations Working group preparation for the presentation
12 Student presentations Working group preparation for the presentation
13 Student presentations Working group preparation for the presentation
14 Student presentations Working group preparation for the presentation

Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları

- Antepli, S. (2014). Erken Çocukluk Eğitiminde Tümel Sanatlar, Drama ve Oyun Etkinlikleri (2. Baskı). Ankara: Kök Yay.

- Çankırılı, A. (2014). Benimle Oynar mısın Anne! (29. Baskı). İstanbul: Timaş Yay.

- Çetin, G. (2006). Etkinliklerle Müzik Öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık.

- Diken, İ. (2014). Erken Çocukluk Eğitimi. (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yay.

- Diken, İ. (2015). Doğal Ortamlarda Öğretim (4. Baskı). Ankara: Eğiten Kitap Yay.

- Güneş, M. ve Güneş, H. (2011). Öğretmen ve Öğrenciler İçin Yaşayan Çocuk Oyunları (3. Baskı). Ankara: Anı Yay.

- Meral, B. F. Ve Cinisli, N. A. (2015). Özel Eğitimde Oyun ve 50 Örnek Oyun. Ankara: Vize Yay.

- Özen, A. Ve Tavlar, Ö. (2011). Oyun Temelli Etkinikler (5. Baskı).  Ankara: Kök Yay.

- Poyraz, H. (2012). Okul Öncesinde Oyun ve Oyun Örnekleri (4. Baskı). Ankara: Anı Yay.

- Sun, M. & Seyrek, H. Okulöncesi Eğitimde Müzik. İzmir: Müzik Eserleri Yayınları.

- Sucuoğlu, B. Ve Bakkaloğlu, H. (2013). Okul Öncesinde Kaynaştırma. Ankara: Kök Yay.

- Yıldırım G. Ve Gürşimşek, A. (2014). Oyunlarla Kavram Eğitimi: Etkinlik Örnekleri Öğretmen ve Aile Kitabı (2. Baskı). Ankara: Anı Yay.


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 30
KisaSinav 1 15
Odev 1 40
Odev 2 15
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 60
Finalin Başarıya Oranı 40
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 2 32
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 1 16
Mid-terms 1 6 6
Quiz 1 2 2
Assignment 2 6 12
Final examination 1 7 7
Toplam İş Yükü 75
Toplam İş Yükü /25(s) 3
Dersin AKTS Kredisi 3
; ;