Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
HEARING AND VISUALLAY DISABILITIES OEO 104 2 2 + 2 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü ZORUNLU
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. AHMET FİDAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

In this course it is aimed to gain the nature of the audiences, give an information (educational, psychological, medical, prevalence and frequency, reasons) to the individuals with visual impairment and the nature of visual impairment by the students.  Also it is aimed to provide students information about the services, supports and legal rights offered to their families.

Dersin İçeriği

Individuals with hearing impairment; the nature of the hearing; individuals with visual impairment; the nature of seeing; classification: educational, psychological, medical; prevalence and frequency of occurrence; reasons; scanning / composing; academic and non-academic characteristics; educational environments; characteristics of families; attitudes towards individual and family members with hearing impairment; attitudes towards individuals with visual impairment, family services, support and legal rights.

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - He/she explains how sight and hearing occured. 1 - 2 - 3 - A - C -
2 - He/she understands the reason for the hearing and visually impaired. 1 - 2 - 3 - A - C -
3 - He/she classifies the educational, psychological and medical aspects of the hearing and visually impaired individuals. 1 - 2 - 3 - A - C -
4 - He/she explains the educational environment for individuals with hearing and visual impairment. 1 - 2 - 3 - 4 - A - C -
5 - He/she explains the assistive technology for individuals with hearing and visual impairment. 1 - 2 - 3 - 4 - A - C -
6 - He/she discuss the services offered to the families of individuals with hearing and visual impairment. 1 - 2 - 3 - 12 - A - C -
7 - He/she explains the legal rights of the individuals with hearing and visual impairment. 1 - 2 - 3 - A - C -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion 4:Drilland Practice 12:Case Study
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14

Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları

TÜFEKÇİOĞLU, U. Işitme, konuşma Ve Görme Sorunlari Olan Çocuklarin Eğitimi. Anadolu Universitesi.

Şafak, P. (2012). Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi. Ankara: Vize Yayıncılık.


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 60
KisaSinav 1 15
KisaSinav 2 15
Odev 1 10
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 60
Finalin Başarıya Oranı 40
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

; ;