Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalışma İlişkileri Tarihi CEK 487 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. CİHAN DURMUŞKAYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Dr. Cihan Durmuşkaya

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sanayi devrimi öncesi ve sonrası çalışma ilişkilerinin oluşumu, sonuçları ve işçi örgütlenmeleri ve eylemlerinin tarihsel olarak ekonomik, sosyal ve siyasal açılardan değerlendirilmesi

Dersin İçeriği

Çalışma ilişkilerinin tarihsel süreçte oluşumunu ve değişimini analiz etmek

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sanayi devrimi öncesi çalışma ilişkilerinin yapısını ve aktörlerini anlamak Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Sanayi devriminin toplumsal sonuçlarını değerlendirmek Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Farklı ülkelerde çalışma ilişkilerinin, işçi örgüt ve eylemlerinin değerlendirilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
4 Dünyada ve Türkiyede Çalışma ilişkilerinin tarihsel arka planını anlamak ve günümüze etkilerini anlamak Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çalışma İlişkileri Tarihi Alanına İlişkin Temel Sorun ve Kavramlar Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını
2 Temel Kavramlar ve Tarihte Yöntem Sorunları Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını
3 Dünyada Çalışma İlişkileri: Sanayi Devrimi'nden 1945'e Kadar Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını
4 Dünyada Çalışma İlişkileri: 1945'den Günümeze Kadar Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını
5 Osmanlı İmparatorluğu'nda Çalışma İlişkileri Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını
6 Türkiye’de Tek Partili Dönemde Çalışma İlişkileri (I) Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını
7 Türkiye’de Tek Partili Dönemde Çalışma İlişkileri (II) Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını
8 Türkiye’de Çok Partili Dönemde Çalışma İlişkileri (I) Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını
9 Ara Sınav
10 Türkiye’de Çok Partili Dönemde Çalışma İlişkileri (II) Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını
11 Türkiye’de Çalışma İlişkilerinde Kurumsallaşma Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını
12 Çalışma İlişkilerinde Esneklik ve Kuralsızlaşma:1980-2010 (I) Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını
13 Çalışma İlişkilerinde Esneklik ve Kuralsızlaşma:1980-2010 (II) Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını
14 Genel Değerlendirme ve Sonuç Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını

Hobsbawn, E: J (1989) Devrim Çağı: 1789-1848, V Yayınları, Ankara
Hobsbawn, E: J (1998) Sanayi ve İmparatorluk, Dost Kitapevi, Ankara
Hobsbawn, E.J (1998) Sermaye Çağı 1848-1875, Dost Kitapevi, Ankara
Ahmet Makal; Osmanlı İmparatorluğu´nda Çalışma İlişkileri: 1850-1920; Ankara; İmge Kitabevi; 1997.
Ahmet Makal; Türkiye´de Tek Partili Dönemde Çalışma İlişkileri: 1920-1946; Ankara; İmge Kitabevi; 1999.
Ahmet Makal; Türkiye´de Çok Partili Dönemde Çalışma İlişkileri: 1946-1963; Ankara; İmge Kitabevi; 2002.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır X
2 Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar X
3 Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur X
4 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilir, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur X
5 Eleştirel düşünebilir, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilir, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilir ve analiz etme becerisine sahip olur ayrıca inisiyatif kullanabilir X
6 Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirebilir
7 Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olur
8 Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilir
9 Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olur; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olur ve bu yazılımları kullanabilme becerisi kazanır
10 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
3. Kısa Sınav 15
4. Kısa Sınav 15
5. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 30 30
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,36
Dersin AKTS Kredisi 5