Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Aile Eğitimi | CGP 121 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olacaktır. Okul Öncesi Programındaki anne baba katılım çalışmaları ve anne baba eğitimine yönelik bilgi sahibi olacaktır. |
Dersin İçeriği | Erken çocukluk eğitiminde aile eğitiminin tanımı, önemi aile katılımının çocuğun gelişimi ve eğitimi açısından önemini kavrayabilme, aile kuramları hakkında bilgi sahibi olma, ebeveynler etkili iletişim kurabilme stratejileri geliştirme, Türkiye' de ve Dünya' da uygulanan aile eğitim programları hakkında bilgi sahibi olma, Ebeveyn tutumları hakkında bilgi sahibi olma. Aile katılımı etkinlikleri hakkında beceriye sahip olma. Aile katılımı etkinlikleri planlayıp uygulayabilme |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Aile Eğitimi, Amacı cvve İlkeleri hakkında bilgi sahibi olur. | Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Aile Eğitimi Programlarını Geliştirilmesi hakkında bilgi sahibi olur. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
3 | Aile Eğitim Programları hakkında bilgi sahibi olur. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Aile Eğitim Programları hakkında bilgi sahibi olur. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Aile Eğitiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Aile Eğitimi Kurumu Ortaklığı hakkında bilgi sahibi olur. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Aile Katılımı hakkında bilgi sahibi olur. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Aile Katılımını Etkileyen Faktörler hakkında bilgi sahibi olur. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
9 | Aile Katılımını Etkileyen Faktörler hakkında bilgi sahibi olur. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
10 | Aile Katılım Çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
11 | Aile Katılım Çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
12 | Baba Katılımı hakkında bilgi sahibi olur. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
13 | Baba Katılımı Programları hakkında bilgi sahibi olur. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
14 | Farklı Gelişen Çocukların Ailelerinin Eğitimi hakkında bilgi sahibi olur. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aile Eğitimi amacı ve ilkeleri | Aile Eğitimi ve Katılımı (2017), Aksoy, Belgin A. , Hedef Yayınları , Ankara |
2 | Aile Eğitimi Programlarını Geliştirilmesi | Aile Eğitimi ve Katılımı (2017), Aksoy, Belgin A. , Hedef Yayınları , Ankara |
3 | Aile Eğitim Programları | Aile Eğitimi ve Katılımı (2017), Aksoy, Belgin A. , Hedef Yayınları , Ankara |
4 | Aile Eğitim Programları | Aile Eğitimi ve Katılımı (2017), Aksoy, Belgin A. , Hedef Yayınları , Ankara |
5 | Aile Eğitiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler | Aile Eğitimi ve Katılımı (2017), Aksoy, Belgin A. , Hedef Yayınları , Ankara |
6 | Aile Eğitimi Kurumu Ortaklığı | Aile Eğitimi ve Katılımı (2017), Aksoy, Belgin A. , Hedef Yayınları , Ankara |
7 | Aile Katılımı | Aile Eğitimi ve Katılımı (2017), Aksoy, Belgin A. , Hedef Yayınları , Ankara |
8 | Aile Katılımını Etkileyen Faktörler | Aile Eğitimi ve Katılımı (2017), Aksoy, Belgin A. , Hedef Yayınları , Ankara |
9 | Aile Katılımını Etkileyen Faktörler | Aile Eğitimi ve Katılımı (2017), Aksoy, Belgin A. , Hedef Yayınları , Ankara |
10 | Aile Katılım Çalışmaları | Aile Eğitimi ve Katılımı (2017), Aksoy, Belgin A. , Hedef Yayınları , Ankara |
11 | Aile Katılım Çalışmaları | Aile Eğitimi ve Katılımı (2017), Aksoy, Belgin A. , Hedef Yayınları , Ankara |
12 | Baba Katılımı | Aile Eğitimi ve Katılımı (2017), Aksoy, Belgin A. , Hedef Yayınları , Ankara |
13 | Baba Katılımı Programları | Aile Eğitimi ve Katılımı (2017), Aksoy, Belgin A. , Hedef Yayınları , Ankara |
14 | Farklı Gelişen Çocukların Ailelerinin Eğitimi | Aile Eğitimi ve Katılımı (2017), Aksoy, Belgin A. , Hedef Yayınları , Ankara |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Okul Öncesi Eğitim Programı (2013) - MEB , Ankara Okul Öncesi Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (2013) -MEB , Ankara Aile Eğitimi ve Katılımı (2017), Aksoy, Belgin A. , Hedef Yayınları , Ankara |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | X | |||||
4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | X | |||||
6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | X | |||||
7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | X | |||||
8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | X | |||||
9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | X | |||||
10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | X | |||||
13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | X | |||||
14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |