Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
RESEARCH METHODS IN COMMUNICATION SCIENCES ILT 205 3 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü ZORUNLU
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AYTEKİN İŞMAN
Dersi Verenler Prof.Dr. AYTEKİN İŞMAN
Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ÖZTUNÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi
Dersin Amacı
The purpose of the course is to teach how to conduct research in social sciences.
Dersin İçeriği
The course is going to teach the components of research in social sciences with the examples.
Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - The learner describes the elements of research in social sciences 1 - 2 - 3 - 10 - A - C -
2 - The learner uses the research methods properly. 1 - 2 - 3 - A - C -
3 - The learner is aware of how to conduct a research. 1 - 2 - 3 - A - C -
4 - The learner describes the properties which researchers should have. 1 - 2 - 3 - A - C -
5 - The learner prepares an effective research report. 1 - 2 - 3 - 4 - 6 - A - C -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion 10:Brain Storming 4:Drilland Practice 6:Motivations to Show
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Introduction to the research methods
2 Research Stages
3 Theoretical framework and hypothesis development
4 Sample composing
5 Semiotic Analysis
6 Rethoric analysis and critisism
7 Data collection methods
8 Interview and survey
9 Question develeopment methods
10 Evaluation in research
11 Data analysis and interpretation
12 Writing investigate report
13 Project I
14 Project II

Kaynaklar

Ders Notu Berger, A., A., Media and Communication Research Methods, Sage Publications, US.
Ders Kaynakları Babbie, E., Social Research, Thompson Awdsworth, US.
Sekaran, U., Research Methods for Business, Southern Illinois University, US.

Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5
1 Knows Pr and Advertising Theories X
2 Has social reponsibility X
3 Knows how to communicate effectively X
4 Creates Pr and Advertising projects. X
5 Manages media relations X
6 Creates persuasive messages by using images and words X

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 40
Odev 1 40
KisaSinav 1 10
KisaSinav 2 10
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 3 48
Mid-terms 1 10 10
Assignment 1 5 5
Project / Design 1 10 10
Final examination 1 15 15
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü /25(s) 5.44
Dersin AKTS Kredisi 5.44
; ;