Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Araştırma Geliştirme Yönetimi MYU 531 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MEHMET RIZA ADALI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Küreselleşmiş ileri teknoloji işletmelerinde AR-GE’nin sistematik olarak organize edilmesi ve yönetilmesi ihtiyacını karşılamaktır.

Dersin İçeriği

AR-GE ve ilgili kavramların açıklanması, Tasarım, Mühendislik Tasarımı, AR-GE nin Örgütsel Yapısı, AR-GE nin Örgütsel Yapısı, AR-GE Yönetimi, Uluslar arası ağlarda AR-GE yönetimi, AR-GE nin endüstriyel yenilik sürecindeki yeri, AR-GE ve Rekabetçi Yapı, AR-GE nin işletmelerdeki stratejik rolü, Teknoloji ve AR-GE ilişkisi, Yenilik ve AR-GE ilişkisi, Teknoloji ve Yenilik Yayılımı, Örnek Olaylar

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Araştırma-Geliştirmenin temel fonksiyonlarını bilir ve bunları iş ortamında kullanabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
2 AR-GE ve Tasarım ilişkisini kurar ve temel tasarım faaliyetlerini yönetebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama,
3 Teknoloji yönetimi ve inovasyon süreçlerini bilir ve bunları AR-GE sürecince yönetebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama,
4 AR-GE nin ulusal ve uluslararası rekabetteki önemini bilir ve gerekli AR-GE Stratejilerinin oluşturulmasında rol alabilir Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 AR-GE ve ilgili kavramların açıklanması
2 AR-GE ve ilgili kavramların açıklanması
3 Tasarım
4 Mühendislik Tasarımı
5 Teknoloji ve AR-GE ilişkisi
6 Yenilik ve AR-GE ilişkisi
7 Teknoloji ve Yenilik Yayılımı
8 AR-GE nin Örgütsel Yapısı
9 AR-GE Yönetimi
10 AR-GE nin endüstriyel yenilik sürecindeki yeri
11 AR-GE ve Rekabetçi Yapı
12 AR-GE nin işletmelerdeki stratejik rolü
13 Uluslar arası ağlarda AR-GE yönetimi
14 Örnek Olaylar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Philip Roussel, Kamal Saad and Tamara Erikson, "Third Generation R&D", Harvard Business School Press, 1991
William Miller and Langdon Morris, "Fourth Generation R&D" , John Wiley & Sons, 1999.
Clayton Christensen, "The Innovator´s Dilemma", Harper Collins Publication / Harvard Business School Press, 1997
V. CHIESA, R&D Strategy and Organization, Managing Technical Change in Dynamic Contexts, Imperial College Press, 2001
Clayton Christensen and Michael Raynor, "The Innovator´s Solution", Harvard Business School Press, 2003

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Sürdürülebilir kalkınma ve mühendislik yönetimi alanında gelişmelerini sürdürülebilirliği sağlamak için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 37
2. Ödev 38
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 1 20 20
Ödev 1 25 25
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 30 30
Toplam İş Yükü 191
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,64
Dersin AKTS Kredisi 6