Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kurumsal Sistem Mühendisliği MYU 503 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TUBA CANVAR KAHVECİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Kurum Mühendisliği tanıtılarak kurumların analizi, tasarımı, uygulanması ve işletilmesiyle ilgili temel yöntemler örneklerle öğretilecektir.
Dersin İçeriği Sistem ve Sistem Mühendisliği, Kurum ve Kurum Mühendisliği, Kurumsal Analiz Yöntemleri, Kurumsal Tasarım Yöntemleri, Kurumsal Uygulama Yöntemleri, Kurumsal Yönetim
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sistemle ilgili temel kavramları ve Sistem Mühendisliğini tanımak Anlatım, Soru-Cevap,
2 Kurum ile ilgili temel kavramları ve Kurum Mühendisliğini tanımak Anlatım, Soru-Cevap,
3 Kurumların analizinde kullanılabilecek yöntem ve tekniklerini öğrenmek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama,
4 Kurumlarda kullanılabilecek tasarım yöntemlerini öğrenmek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama,
5 Kurumsal uygulama yöntemlerini tanımak Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
6 Kurumların yönetilmesinde gerekli temel yöntem ve teknikleri tanımak Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sistem ve Sistem Mühendisliği
2 Kurum ve Kurum Mühendisliği
3 Kurumsal Analiz Yöntemleri-I: SWOT analizi ve Değer Zinciri Analizi
4 Kurumsal Analiz Yöntemleri-II: Kıyaslama
5 Kurumsal Analiz Yöntemleri-III: Problem Çözme Teknikleri
6 Kurumsal Tasarım Yöntemleri-I: Stratejik Yönetim
7 Kurumsal Tasarım Yöntemleri-II: Süreç Yönetimi
8 Kurumsal Tasarım Yöntemleri-III: Performans Yönetimi
9 Kurumsal Uygulama Yöntemleri-I: Değişim Yönetimi
10 Kurumsal Uygulama Yöntemleri-II: Süreç İyileştirme Yöntemleri
11 Kurumsal Uygulama Yöntemleri-III: Süreç İyileştirme Yöntemleri
12 Kurumsal Yönetim-I: Proje Süreç Yönetimi
13 Kurumsal Yönetim-II: Risk Yönetimi
14 Kurumsal Yönetim-III: Kurum Kültürü
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1-Rolstadas A. & B. Andersen, Enterprise Modeling: Improving Global Industrial Competitiveness, Kluwer Academic Publishers, London, 2000.
2-Doumeingts G.&J. Browne, Modelling Techniques for Business Process Re-engineering and Benchmarking, Chapman&Hall, London, 1997.
3-Vernadat, F.B.,Enterprise Modeling and Integration: principles and applications, Chapman&Hall, London, 1996.
4- Öztemel E. , İşletmelerde stratejik planlama, Boğaziçi yöneticiler vakfı, İstanbul, Mayıs 2004.
5- Kaplan R.S., Norton D.P., Strateji Haritaları: Gayrimaddi Varlıkları Maddi Sonuçlara Dönüştürmek, Alfa Yayınları, İstanbul, 2006.
6- Whittle R., Myrick C., Enterprise Business Architecture: The Formal Link between Strategy and Results, Auerbach Publications, Florida, 2005.
7- Aktan C.C., Kurallar, Kurumlar ve Düzen: Kurallar ve Kurumların Sosyolojik Temelleri, Sermaye Piyasası Kurulu, Nisan, 2006.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Sürdürülebilir kalkınma ve mühendislik yönetimi alanında gelişmelerini sürdürülebilirliği sağlamak için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 37
2. Ödev 38
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 15 30
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6