Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
GROWTH AND DEVELOPMENT İN CHİLDREN HMS 522 0 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Yüksek Lisans
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SEVİN ALTINKAYNAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi
Dersin Amacı
The aim of the lesson is to evaluate to growth and development in childhood periods.
Dersin İçeriği
The evaluation of growth and ve delopment, childhood periods, theories of development
Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - To identify normal growth and development at healthy children and deviations from normal. 1 - 2 - 3 - 6 - A - F -
2 - Grasps development theories. 1 - 2 - 3 - A - F -
3 - To develop knowledge and skills in nursing care regarding failures of growth and development 1 - 2 - 3 - A - F -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion 6:Motivations to Show
Ölçme Yöntemleri: A:Testing F:Performance Task

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Assessment of Growth and Development
2 Assessment of Growth and Development
3 Assessment of NeuromotorDevelopment
4 Periods of childhood
5 Periods of childhood
6 Factors Affectıng Growth And Development
7 Freud´s Theory of Psychosocial Development
8 Erikson´s Theory of Psychosocial Development
9 Sullivan´s Theory of Interpersonal Relationships
10 Piaget´s Theory of Cognitive Development
11 Kolhberg´ s Theory of Moral Development, Bandura´s Social Learning Theory, Ecological Theory
12 Adolescence
13 Growth and Development Disorders and Nursing Care
14 Short Stature

Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları 1- Ball JW, Bindler RC, Cowen KJ. (2010). Child Health Nursing Partnering With Children & Families, Co: Pearson Education, Second Edition, New Jersey.
2- Dağoğlu T.,Görak G. (2008). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik, Yenilenmiş İkinci Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul.
3- Kavaklı A,Pek H,Bahçecik N.1995.Çocuk Hastalıkları Hemşireliği, Alemdar Ofset, İstanbul.
4- Kollar LM. (2005). Wong?s Essentials of Pediatric Nursing, MJ Hockenberry, D Wilson, ML Winkelstein (Eds), Seventh Edition, Mosby.
5- Çavuşoğlu H.(2008). Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Çilt 1 genişletilmiş 9. baskı,Cilt 2 genişletilmiş 8.baskı, Sistem Ofset.
6- Behrman ,Kliegman,Jenson. (2003).Nelson Textbook of Pediatrics.17. the Edition,W.B.Saunders Company.
7- Neyzi O, Ertuğrul T. (2010). Pediatri, 4. Baskı, 1. Cilt İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi.
8- Savaşer S., Yıldız S.(2009). Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul.
9- Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (2013). Pediatri Hemşireliği, Akademisyem Tıp Kitabevi, Ankara.
10- Yiğit R. (2005). Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme, Ankara: Sistem Ofset

Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 60
PerformansGoreviSeminer 1 40
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 6 96
Mid-terms 1 5 5
Final examination 1 10 10
Toplam İş Yükü 159
Toplam İş Yükü /25(s) 6.36
Dersin AKTS Kredisi 6.36
; ;