Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İletişim Felsefesi ITM 006 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. TOLUNAY KAĞAN ERGİN
Dersi Verenler Öğr.Gör. TOLUNAY KAĞAN ERGİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İletişim felsefesi dersi öğrencilere insan iletişimiyle ilgili  felsefi sorunlarla tanıştırmayı, iletişim ve iletişimin olanağı üzerine bir sorgulama başlatmalarını amaçlanmaktadır.  Ders aynı zamanda iletişimin ne olduğu soruları çevresinde merkezileşen ve iletişim pratiğini anlamaya yönelen çeşitli düşüncelerin felsefi dayanaklarıyla birlikte tartışmaya açılmasını, iletişim felsefesini geleneksel ve çağdaş yaklaşımların nasıl ele aldıkları üzerinde durmayı da amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Felsefe nedir? İletişim Felsefesi nedir? İletşimle ilgili felsefsi düşünceler nedir? Popüler kültür ve medya nedir?

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Felsefe ve iletişim felsefesini tanımlar Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Marksist medya teorilerinin özelliklerini sıralar Anlatım, Beyin Fırtınası,
3 Gramsci, Althusser, Frankfurt okulu düşünürleri, Lukacs, Weber, Huizinga ve Mac Luhan’ın görüşlerini ve kullandıkları kavramları tanımlayabilecek ve birbiriyle ilişkilendirerek açıklar Anlatım, Beyin Fırtınası,
4 Mc Luhan’ın görüşlerini ve kullandıkları kavramları tanımlar Anlatım, Beyin Fırtınası,
5 Düşünürleri ve görüşlerini birbiriyle ilişkilendirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Popüler kültür ve medya kavramlarını ve içeriğini açıklar Anlatım, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Felsefe nedir?
2 İletişim felsefesi nedir?
3 Marx ve Marxist Medya Kuramı
4 Althusser ve Devletin İdeolojik Aygıtları
5 Gramsci, Eleştirel Kuram ve Kültürel Çalışmalar
6 Popüler kültür ve hegemonya
7 Frankfurt okulu, tarihi etkisi ve önemi
8 Ara Sınav (Vize)
9 Popüler Kültür ve Medya
10 Habermas ve Kamusal alan
11 İletişimsel Eylem Kuramı
12 Internet ve Sanal Gerçeklik kavramı
13 Mc Luhan: Küreselleşme, medya ve öteki
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Jürgen Habermans, "İletişimsel Eylem Kuramı" Kabal Yayınları

Dr. Hacı Mustafa Açıkgöz, "İletişim Felsefesine Giriş", Elis Yayınları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar.
2 İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder.
3 Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar.
4 İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar.
5 Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 70
1. Yıl İçi Ortalaması 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Uygulama) 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 5