Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Online Elektronik Yayıncılık ITM 020 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. MUHAMMET OĞUZ HAN ŞİMŞEK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin elektronik yayıncılık konusunda gerekli donanıma ulaşmalarını sağlamak temel amacıdır. Bu kapsamda temel yayıncılık ilkeleri, yayın tasarım süreci, elektronik yayın türleri, çoklu ortam materyallerinin kullanımı, standartlar, yasal konular, sayısal veriler, değerlendirmeler ders kapsamında ele alınacaktır. 

Dersin İçeriği
  1. Elektronik yayıncılık nedir?, İnternet temelli yayın süreçleri ve bulut bilişim, Günlükler (Blog) ve yeni nesil gazetecilik
  2. Tablet magazinler, Video yayıncılığı ve kısa filmler, İnternet radyoları ve Podcast, Elektronik yayıncılık
  3. Elektronik yayınların pazarlanması ve sosyal medya, Süreli yayın sistemleri & eDergiler
  4. Elektronik yayıncılık için yeni ekonomik modeller, Elektronik yayınların takibi ve analitik işlemleri
  5. Dijital Haklar Yönetimi (DRM), Telif hakları ve yasal çerçeve
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler elektronik yayıncılık konusunda gerekli donanıma ulaşır. Anlatım,
2 Temel yayıncılık ilkelerini öğrenir. Anlatım,
3 Çoklu ortam materyallerini kullanır. Gözlem,
4 Yayın tasarım sürecini tasarlayabilir. Tartışma,
5 Elektronik yayın türlerini bilir. Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Elektronik yayıncılık nedir?
2 İnternet temelli yayın süreçleri ve bulut bilişim
3 Günlükler (Blog) ve yeni nesil gazetecilik
4 Tablet magazinler,
5 Video yayıncılığı ve kısa filmler
6 İnternet radyoları ve Podcast
7 Elektronik yayıncılık Elektronik yayınların pazarlanması ve sosyal medya
8 ara sınav
9 Elektronik yayıncılık için yeni ekonomik modeller
10 Telif hakları ve yasal çerçeve
11 Dijital Haklar Yönetimi (DRM)
12 Elektronik yayınların takibi ve analitik işlemleri
13 Entegre elektronik yayıncılık projeleri yürütmek
14 final
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar.
2 İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
3 Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. X
4 İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. X
5 Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 70
1. Yıl İçinin Başarıya 30
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 12 3 36
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ara Sınav 1 15 15
Proje / Tasarım 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 15 15
Final 1 15 15
Ödev 1 7 7
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5