Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kurumsal Medya ve Tanıtım ITM 028 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. GÜL ÜSTÜNEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu derste, kurumsal tanıtıma yönelik temel kavramlar aktarılacaktır. Kurumsal İletişim ve tanıtımı kurumsal yönetimin gereklerini yerine getirmedeki en önemli araçlardan biridir. Bu derste kurumsal iletişimve tanıtımın önemi, kurumsal medya içinde yer alan kurumsal kimlik, kurumsal kişilik, kurumsal imaj, kurumsal itibar ve kurumsal sosyal sorumluluk kavramları örneklerle aktarılaraktır.

Dersin İçeriği

Kurumsal İletişim ve Kurumsal Marka Yönetimi

Stratejik Yönetim

Kurumsal İletişim

Kurum Kimliği

Kurum Kültürü ve İmajı

Kurumsal Tasarım

Görsel Kimlik

Kurumsal İletişimin Fonksiyonları

Kurumsal İtibar Yönetimi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kurumsal Medyanın özelliklerini bilir ve tanımlamak
2 Kurumsal tanıtım faaliyetleri yürütmek Anlatım, Bireysel Çalışma,
3 Kurumsal kimlik tasarımı yapmak Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kurumsal İletişim
2 Kurumsal Marka Yönetimi
3 Stratejik Yönetim
4 Kurumsal İletişim
5 Kurumsal Kimlik
6 Kurum Kültürü ve İmaj
7 Kurumsal Tasarım
8 Ara sınav
9 Kurumsal Tasarım
10 Görsel Kimlik
11 Kurumsal İletişimin Fonksiyonları
12 Kurumsal İletişimin Fonksiyonları
13 Kurumsal İtibar Yönetimi
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Teoriden pratiğe kurumsal iletişim

Halkla İlişkiler mi Kurumsal İletişim mi?

Stratejik iletişim

kurumsal yönetim,

kurumsal itibar

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar.
2 İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder.
3 Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar.
4 İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar.
5 Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 15 15
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 119
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,76
Dersin AKTS Kredisi 5