Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İmaj ve Ekran Çalışmaları ITM 011 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. ŞEBNEM CEYLAN APAYDIN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Medya, reklam, halkla ilişkiler ve pazar kavramları çerçevesinde imaj oluşumu, imaj ve gerçeklik arasındaki ilişkiler ve bu ilişkilerin yönetimi konusunda bir perspektif kazanımı sağlamak.

İmaj kavramına değinerek, imajın kurumsal, politik önemi hakkında bilgi vermek ve buna ilişkin çalışmalarla örneklendirmek amaçlanmaktadır. 

Dersin İçeriği

İmaj kavramını ve türlerini açıklamak, kurumsal ve politik imaja ilişkin örnekler vermek, ekranda imaj tasarımının nasıl olduğuna yönelik tartışmalar yapmak.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kurumsal ve kişisel imajı açıklayabilmek. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
2 İmaj üretiminde kitle iletişim araçlarının önemini tartışabilmek. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İmaj kavramı ve öğeleri
2 İmaj kavramı ve öğeleri
3 Pazar kavramı ve imajla ilişkisi
4 Pazar kavramı ve imajla ilişkisi
5 İmaj ve gerçeklik
6 İmaj ve gerçeklik
7 Kitle iletişim araçları aracılığıyla imaj üretimi
8 KISA SINAV
9 Kitle iletişim araçları aracılığıyla imaj üretimi
10 Örnek olay incelemesi
11 Politik imajlar
12 Örnek Olay İncelemesi
13 İmaj çalışmaları açısından etik tartışması
14 FİNAL SINAVLARI
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

BAUDRİLLARD, Jean (1997), Tüketim Toplumu, Çev. Hazal Deliceçaylı, Ferda Keskin, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.

BURTON, Graeme (1995), Görünenden Fazlası, Çev. Nefin Dinç, İstanbul: Alan Yayıncılık.

DEBORT, Guy (1996), Gösteri Toplumu, Çev. Ayşen Ekmekçi, Okşan Taşkent, İstanbul: Yayınları.

EWEN, Stuart (1999), All Consuming Images, USA: Basic Books.

FREEDMAN, Jonathan L., SEARS, David O., CARLSMITH, J. Merrill (1989), Sosyal Psikoloji, Çev. Ali Dönmez, İstanbul: Ara Yayıncılık.

MORGAN, Gareth (1997), Imagin.i.zation, San Francisko: Berrett-Koehler Pub.

RITZER, George (2000) Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek, Çev. Şen Süer Kaya, İstanbul: Ayrıntı Yayınları

ROBINS, Kevin (1999), İmaj, Çev. Nurçay Türkoğlu, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.

YILDIZ, Nuran (2002), Liderler, İmajlar, Medya, Ankara: Phoenix Yayınları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2 İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
3 Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. X
4 İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. X
5 Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 30
1. Ara Sınav 30
1. Kısa Sınav 20
1. Sözlü Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Kısa Sınav 5 5 25
Sözlü Sınav 5 5 25
Final 5 5 25
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,28
Dersin AKTS Kredisi 5