Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yeni Medya ILT 202 4 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. KADRİYE KOBAK
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. BERKAY BULUŞ, Doç.Dr. KADRİYE KOBAK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Yeni medya kapsamında var olan ve gelişen kavramları, trendleri, tüketici davranışlarını ve bu teknolojilerin habercilikle ilişkisini ve haberciliğe etkisini tartışmak amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu derste yeni medya ortamlarına ve dijital medya ve teknolojilerinin temel kavramlarına dair konular işlenecektir. Ayrıca, Türkiye´de ve dünyada internet ve telefon kullanım trendleri, yeni medyanın habercilik ve toplumsal dönüşüm üzerindeki etkileri ve yeni medya etiği tartışılacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yeni medya ve Geleneksel Medya arasındaki farkı öğrenir Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Yeni Medya ortam ve araçlarını tanır. Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma,
3 Internet ve mobil uygulamaları hakkındaki trenleri bilir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma,
4 Yeni medya alanında temel kuram, kavram ve fikirlere eleştirel bir yaklaşımla ele almayı öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
5 SUnum Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Derse Giriş
2 Geleneksel Medya ve yeni medya arasındaki farkılıklar
3 Sanal cemaatler, dijital kültür
4 Yeni medya kuramları
5 Türkiye´de Dijital Medya ve Haberleşme
6 Sosyal Ağ ve Bloglar
7 Yeni Kimlikler
8 Dijital aktivizim
9 Sanal dünyalar, Metaverse
10 Dijital oyunlar
11 Dijital platformlar ve yeni nesil izleyici
12 Teknolojinin olumsuz etkileri
13 Sunum I
14 Sunum II
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Van Dijk, Jan, “Digital Media”, The Sage Handbook Of Media Studies, Ed:John D.H.Downing, ABD, Sage Publications Inc, 2005, 

Castells, Manuel, Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür, Ağ Toplumunun Yükselişi, İstanbul, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2005. 

Yeni Medya Kuramları , Der Yayınları Ed. Prof. Dr. Filiz Aydoğan

Yeni Medya - Yeni Pratikler , Yeni Olanaklar, Emel Baştürk Akça, Umuttepe

 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. X
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler.
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 6 3 18
Ara Sınav 5 5 25
Kısa Sınav 5 5 25
Ödev 2 15 30
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,92
Dersin AKTS Kredisi 6