Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
NEW MEDIA ILT 202 4 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü ZORUNLU
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AYTEKİN İŞMAN
Dersi Verenler Prof.Dr. AYTEKİN İŞMAN
Dr.Öğr.Üyesi KADRİYE UZUN
Dersin Yardımcıları Res. Asst. Damla KARŞU, Res. Asst. Aynülhayat UYBADİN
Dersin Amacı
This course aims to discuss the impact of journalism under the existing and emerging digital media concepts, trends, consumer behavior and the relationship between these technologies and information nets.
Dersin İçeriği
In this course, new media and digital media and technology will be discussed about the basic concepts of. Also, in Turkey and in the world of internet and phone usage trends, the impact of new media on journalism and social transformation and new media ethics will be discussed.
Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Learn the difference between new media and traditional media. 1 - 3 - 10 - A - C -
2 - Recognize the New Media environment and tools. 1 - 3 - 4 - A - C -
3 - Know trends about Internet and mobile applications. 1 - 3 - 4 - A - C - D -
4 - Learn to take a critical approach to New media in the field of basic theories, concepts and ideas. 1 - 2 - 3 - 10 - A - C -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 3:Discussion 10:Brain Storming 4:Drilland Practice 2:Question-Answer
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework D:Project / Design

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 Introduction to the Course
2 Traditional Media
3 Internet
4 New Media
5 Digital Media and Journalism in Turkey
6 Social Networks and Blogging
7 New Identities
8 Culture of "Sharing"
9 Quiz
10 Syberactivism and Syberterrorism
11 Theories of Interaction
12 Theories of Convergence
13 Presentations I
14 Presentations II

Kaynaklar

Ders Notu
Ders Kaynakları Müge Demir, Yeni Medya Üzerine, Litera Türk.
Sosyal Medya / Akademi, Kolektif, Beta Yayınları.
Editör: Deniz Yengin, Yeni Medya ve...
Der. Mutlu Binark, Yeni Medya Çalışmaları, Dipnot Yay.

Döküman Paylaşımı

1.hafta
2. Hafta
3. hafta
4.Hafta
5.hafta
6.Hafta
7.Hafta
8.Hafta
9.Hafta
10.Hafta
11.Hafta (2)

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5
1 Knows the theories of communication and media design.
2 Considers social responsibility and the ethics as a communication and media designer.
3 Able to how to communicate effectively and product media content professionally.
4 Designs communication systems and produce media content where need be.
5 Transforms the multi-layered media content into visual images and stories, in a way that appeals to the emotions of users and recipients and conveys the message clearly.

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 30
KisaSinav 1 10
Odev 1 50
KisaSinav 2 10
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 6 3 18
Mid-terms 5 5 25
Quiz 5 5 25
Assignment 2 15 30
Final examination 1 2 2
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü /25(s) 5
Dersin AKTS Kredisi 5
; ;