Yazdır

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
RELIGION AND VIOLENCE FROM PSYCHO-SOCIOLOGAL PERS. FDP 601 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

absent

Önerilen Seçmeli Dersler

absent

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü SECMELI
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ABDULVAHİT İMAMOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Yrd. Doç. Dr. Ayşe Karatepe

Dersin Kategorisi
Dersin Amacı

This course aims to provide knowledge and understanding regarding to relationship between religion and violence and connection between human beings and violence

Dersin İçeriği

Relationship between violence and human being from beginning to present religiosity and violence the influence of violence on human being in our age.

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Comprehend factors which are influencial for emergence of violence 1 - 2 - 3 - A - C -
2 - Composes relationship between violence and human being 1 - 2 - 3 - A - C -
3 - Recognize the outlook of faithful person 1 - 2 - 3 - A - C -
4 - Analyse violence from psychological perspective 1 - 2 - 3 - A - C -
5 - Learn how recognise violence by human being in our time 1 - 2 - 3 - A - C -
6 - Distinguishes violence from psychological perspective 1 - 2 - 3 - A - C -
7 - Evaluates how recognise violence by human being in our time 1 - 2 - 3 - A - C -
Öğretim Yöntemleri: 1:Lecture 2:Question-Answer 3:Discussion
Ölçme Yöntemleri: A:Testing C:Homework

Ders Akışı

Hafta Konular ÖnHazırlık
1 General overview of violence
2 Factors for existence of violence
3 The place of psychological factors for violence
4 Human beings and instict of apression
5 Social factors (effects)for being violence
6 Psycho-sociological perspective to human beings
7 Relation between human beings and violence
8 Religions and violence
9 Religions and violence
10 Faithful person and violence
11 Philosophical approach to violence
12 Ethics and violence
13 Analysis of violence from psychological dimension
14 Violence and contemporary human beings.

Kaynaklar

Ders Notu

Doğan Cüceloğlu (1991), İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi, İstanbul.

Ders Kaynakları

1. W. James (1982), The Varietes of Religious Experiences, USA; 2. Haluk Yavuzer (1982), Çocuk ve Suç, Remzi Kitabevi, İstanbul; 3. Alfred Adler (1998), Sorunlu Okul Çocuğu, Cem Yayınları, İstanbul; 4. Juergensmeyer,M.(2003), Terror in the Mind of God, University of California Pres, London.


Döküman Paylaşımı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları KatkıDüzeyi
1 2 3 4 5
1
2 X
3
4 X
5
6
7 X
8
9
10 X
11 X

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
AraSinav 1 50
KisaSinav 1 15
KisaSinav 2 15
Odev 1 20
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
Toplam 100

AKTS - İş Yükü

Etkinlik Sayısı Süresi(Saat) Toplam İş yükü(Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 4 64
Mid-terms 1 1 1
Quiz 2 5 10
Assignment 1 10 10
Final examination 1 20 20
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü /25(s) 6.12
Dersin AKTS Kredisi 6.12
; ;