Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Engıneerıng Economy | ENM 543 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HALİL İBRAHİM DEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | The importance of Engineering Economics in decision making and the ability to know the money time relationship and use it in decision making. |
Dersin İçeriği | Fundamentals of Engineering Economics, Concept and Analysis of Cost, Fundamentals of Money-Time Relationship, Applications of Money-Time Relationship, Comparison of Alternatives, Depreciation, After Tax Alternative Comparisons, Inflation and Price Changes, Equipment Replacement |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Money-Time relationships will be learnt | Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Applications of Money-Time relationships will be learnt | Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
3 | Comparing Alternatives will be learnt | Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
4 | Inflation will be learnt | Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
5 | Depreciation will be learnt | Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
6 | Comparing Alternatives after tax will be learnt | Tartışma, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fundamentals of Engineering Economics | |
2 | Fundamentals of Money-Time relationship | |
3 | Fundamentals of Money-Time relationship | |
4 | Applications of money-time relationship | |
5 | Applications of money-time relationship | |
6 | Comparing Alternatives | |
7 | Comparing Alternatives | |
8 | Overview of Midterm Subjects | |
9 | Midterm | |
10 | Depreciation | |
11 | After-tax alternative comparisons | |
12 | Inflation and price changes | |
13 | Replacement | |
14 | Overwiev of the Semester |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | TEXTBOOK
1) Degarmo E. P., Sullivan W.G., Bontadelli J.A. (1990) “Engineering Economy” Macmillian Publishing Company NY. |
Ders Kaynakları | TEXTBOOK
1) Degarmo E. P., Sullivan W.G., Bontadelli J.A. (1990) “Engineering Economy” Macmillian Publishing Company NY.
REFERENCES
1) William G. Sullivan, Elin M. Wicks, C. Patrick Koelling (2014) “ Engineering Economy” Pearson
2) Blank L.T., Tarquin A., (2002) “Engineering Economy” McGraw Hill |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | sürdürülebilir kalkınma ve endüstri mühendisliğinin gelişen koşullara göre gelişmelerini izleyebilmek ve uygulayabilmek için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |