1 |
Okul rehberlik ve psikolojik hizmetlerinin kapsamını bilir. |
X |
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
2 |
Öğrencilerin akademik, kariyer, ve sosyal-duygusal gelişim alanlarına ve ihtiyaçlarına uygun okul rehberlik ve psikolojik danışma programı planlar. |
|
|
|
|
|
3 |
Okul rehberlik ve psikolojik danışma programını ilgili kurumlar, komisyonlar ve paydaşlarla işbirliği ve eşgüdüm içerisinde yürütür |
|
|
|
X |
|
4 |
Okul rehberlik ve psikolojik danışma programı çıktılarını değerlendirir ve sonuçlar doğrultusunda geliştirir. |
|
|
X |
|
|
5 |
Kritik yaşam olayları ve kriz durumlarında ikincil ve üçüncül önleme hizmetleri ve psiko-sosyal müdahale planı hazırlar ve sunar. |
|
X |
|
|
|
6 |
Kariyer psikolojik danışmanlığı kapsamında bireyi tanıma tekniklerini uygulayarak bireysel ve grup değerlendirmeleri yapar. |
|
X |
|
|
|
7 |
Kariyer planlama kapsamında eğitim ve mesleki fırsatlar, rol geçişleri ve kariyer gelişimine yönelik bireysel ve grupla kariyer rehberliği hizmetleri yürütür. |
|
|
|
X |
|
8 |
Çalıştığı kurumun paydaşlarına ihtiyaçları doğrultusunda kariyer gelişim programı hazırlar ve yürütür. |
|
|
|
|
X |
9 |
Mesleki kurum, eğitim kuruluşları, iş gücü piyasası arasındaki işbirliğini ve koordinasyonu geliştirici faaliyetleri organize eder |
|
|
X |
|
|
10 |
Organizasyon ve örgütlere yönelik kariyer psikolojik danışmanlığı hizmeti sunar. |
|
X |
|
|
|
11 |
Aile danışmanlığı kuramlarını bilir. |
|
|
|
X |
|
12 |
Evliliğe hazırlık ve evliliği güçlendirme programları planlar. |
|
|
|
|
|
13 |
Evlilik öncesi psikolojik danışma hizmetleri kapsamında eş seçimi kuramları, kişisel ve çevresel faktörleri açıklar. |
|
|
X |
|
|
14 |
Aile yaşam döngüsü evreleri kapsamında rol geçişleri konusunda önleyici rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yürütür. |
|
|
|
X |
|
15 |
Aile içi şiddet ve boşanma gibi kriz durumlarında müdahale hizmetlerini açıklar. |
|
|
|
|
X |
16 |
Psikolojik danışma sürecinde terapötik koşulları sağlamaya yönelik terapötik becerileri etkili şekilde kullanır. |
|
|
X |
|
|
17 |
Danışanın sorunu ve davranışsal amacına uygun bireysel danışma oturumları planlar ve yürütür. |
|
|
|
|
X |
18 |
Danışanın ihtiyacına yönelik uygun müdahale yöntem ve tekniklerini kullanır. |
|
|
|
X |
|
19 |
Grup kuralları doğrultusunda ve grup evreleri çerçevesinde grubun amacına uygun alıştırma ve teknikler ile grupla psikolojik danışma liderliğini yürütür. |
|
|
|
X |
|
20 |
Danışanların sorunlarını gelişim, kişilik, psikolojik danışma kuramları çerçevesinde profesyonel bir bakışla çerçevelendirir. |
|
|
|
X |
|
21 |
Yaşam dönemi ve uyum problemleri, davranış bozukluklarına dair alan bilgisini vaka formülasyonunda işe koşar. |
|
|
X |
|
|
22 |
Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini sunarken mevcut toplumsal yapı ve kültürel dinamiklerin ve kendi kültürel özelliklerinin farkındadır. |
|
|
|
|
X |
23 |
Kültüre duyarlı psikolojik danışma beceri ve yeterliklerine sahiptir. |
|
|
|
|
X |
24 |
Mevcut kültürden farklı kültürel bağlamlara sahip ve dezavantajlı danışanlara okul, kariyer ve aile psikolojik danışmanlığı hizmetlerini sunarken kültüre duyarlı psikolojik danışma bilgi, beceri ve yeterliklerini işe koşar. |
|
|
|
|
X |
25 |
Danışanın ihtiyaçlarına ve özelliklerine uygun psikolojik test ve test dışı teknikleri seçer. |
|
|
|
|
X |
26 |
Danışanın ihtiyaçlarına ve özelliklerine uygun psikolojik test ve test dışı teknikleri yönergeleri doğrultusunda uygular ve değerlendirir. |
|
|
|
|
X |
27 |
Bilimsel araştırma süreci basamaklarını ve yöntemlerini bilir. |
|
|
|
|
X |
28 |
Rehberlik ve psikolojik danışma alanına dair araştırma tasarlar. |
|
|
|
|
X |
29 |
Araştırma konusu ve amacına uygun örnekleme ve veri toplama yöntemiyle elde ettiği verileri analiz eder. |
|
|
|
X |
|
30 |
Araştırma sonuçlarını araştırma amacına uygun şekilde yorumlar ve raporlar. |
|
|
|
|
X |
31 |
Rehberlik ve psikolojik danışma alanında ulusal ve uluslararası etik ilkeleri, standartları, kuralları ve kodları bilir. |
|
|
|
X |
|