Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretmenlik Uygulaması | EBB 404 | 8 | 1 + 8 | 5 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NİLÜFER DEMİRCİ SAYĞI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MURAT SARDUVAN, Prof.Dr. HAKAN YAKUT, Doç.Dr. YALÇIN YILMAZ, Dr.Öğr.Üyesi EMİNE ÇELİK, Prof.Dr. SOLEY ERSOY, Dr.Öğr.Üyesi ALİ KURU, Dr.Öğr.Üyesi NİLÜFER DEMİRCİ SAYĞI, Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA DEMİRKOL, MEB Personeli , Doç.Dr. CANSU AKBULUT, Prof.Dr. MEHMET ALİ GÜNGÖR, Prof.Dr. HÜSEYİN AKSOY, Doç.Dr. SEZGİ SOMUNCU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uygulama öğretmenini okulda gözlemler ve gözlemlerini raporlaştırır. | ||
2 | Aday öğretmen anlatacağı bir dersi planlar. | ||
3 | Öğretmenlik uygulaması sırasında kazanmış oldukları deneyimleri paydaşları ile tartışır. | ||
4 | Fen ve fizik eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, | ||
5 | Öğretim sürecinde ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uygulama okullarının belirlenmesi | |
2 | Öğretmen adayları okul yönetimiyle iletişimi sağlamak üzere bir grup başkanı seçerek, branş öğretmenleriyle iletişimi sağlayacaklar ve onların derslerini 2., 3., 4. ve 5. hafta boyunca izlemeye devam edeceklerdir. | |
3 | Adaylar, branş öğretmenleriyle ders hazırlığı, planlama, yöntem seçme ve değerlendirme gibi konularda bilgi alışverişinde bulunmaya başlayacaklardır. | |
4 | Adaylar, 6. haftadan itibaren işleyecekleri ders konularını ilgili öğretmenlerden alarak, gerekli kaynak araştırmasını ve diğer tüm hazırlıklarını yapacaklardır. | |
5 | Adaylar, verecekleri dersin planını branş öğretmenlerinin görüşünü alarak hazırlamaya başlayacaklardır. | |
6 | Her öğretmen adayı derslerini, branş öğretmenlerinin sorumluluğu altında vermeye başlayacaklardır. | |
7 | Adaylar, uygulamasını yapacakları dersin planını ilgili ders öğretmeninin ve okul müdürünün denetiminden geçireceklerdir. Adaylar hazırladıkları dersleri planlarına göre sunacaklardır. | |
8 | Öğretmen adayları uyguladıkları her dersin sonunda diğer uygulama öğrencileri ve ders öğretmeniyle dersin kritiğini yaparak gerekli notları alacaklardır. | |
9 | Adaylar, uyguladıkları her dersin amacına ulaşıp ulaşmadığını, uygun ölçme araç ve teknikleriyle ölçüp değerlendirmesini yapacaklardır. | |
10 | 6., 7., 8. ve 9. haftalardaki etkinliklere aynen devam edeceklerdir. Bu programda yer alan diğer çalışmalar da sürdürülecektir. | |
11 | 6., 7., 8. ve 9. haftalardaki etkinliklere aynen devam edeceklerdir. Bu programda yer alan diğer çalışmalar da sürdürülecektir. | |
12 | 6., 7., 8. ve 9. haftalardaki etkinliklere aynen devam edeceklerdir. Bu programda yer alan diğer çalışmalar da sürdürülecektir. | |
13 | Uygulama okulu müdürlüğünce tüm aday ve ilgili öğretmenlerin katılımıyla düzenlenecek bir toplantıda, uygulama çalışmalarının genel bir değerlendirmesi yapılacaktır. | |
14 | Öğretmenlik uygulaması ile ilgili dosyaya kazandığı deneyimleri yazarak danışman öğretim elemanına teslim edilecektir. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | ||||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | ||||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | ||||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
Toplam | 50 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 9 | 126 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 255 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |