Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretim İlke ve Yöntemleri | EBB 302 | 6 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Eğitimle ilgili temel kavramlar ışığında, program geliştirme sürecini anlamak; etkili öğrenme ve öğretim ilkelerini benimsemek ve öğrenme-öğretme sürecinde kullanılan model, strateji, yöntem ve teknikleri tanımak. |
Dersin İçeriği | Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar; öğretim-öğrenme ilkeleri, modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri; öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi; öğretim materyalleri; öğretimin planlanması ve öğretim planları; öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; etkili okulda öğretim, öğrenme ve öğrenmede başarı; sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | EĞİTİM VE ÖĞRETİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI AÇIKLAR. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | EĞİTİM PROGRAMININ NASIL GELİŞTİRİLDİĞİNİ AÇIKLAR. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | ÖĞRETME SÜRECİNDE ÖĞRENCİ-ÖĞRETMEN İLİŞKİSİNİ AÇIKLAR | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | ÖĞRENME VE ÖĞRETME STİLLERİNİ AÇIKLAR. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | ÖĞRETİMİ PLANLANMA AŞAMALARINI KAVRAR | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | ÖĞRETİM İLKELERİNİ AÇIKLAR. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
7 | TEMEL ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİNİ AÇIKLAR. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
8 | ÖĞRETİM STRETEJİLERİNİ YORUMLAR | Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
9 | TEMEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİ AÇIKLAR. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
10 | ÖĞRETİM TEKNİKLERİNİ TANIMLAR | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğretimle İlgili Temel Kavramlar | |
2 | Eğitimde Program Geliştirme ve Program Geliştirmenin Öğeleri: Hedef | |
3 | Eğitimde Program Geliştirme ve Program Geliştirmenin Öğeleri: İçerik, Öğrenme-Öğretme Süreci ve Değerlendirme | |
4 | Öğretim Sürecinde Öğrenci ve Öğretmen | |
5 | Öğrenme ve Öğretim Stilleri | |
6 | Öğretimi Planlama | |
7 | Öğretim İlkeleri | |
8 | Vize haftası | |
9 | Öğrenme-Öğretme Modelleri ve Stratejileri | |
10 | Öğrenme-Öğretme Modelleri ve Stratejileri | |
11 | Temel Öğretim Yöntemleri | |
12 | Temel Öğretim Yöntemleri | |
13 | Öğretim Teknikleri | |
14 | Öğretim Teknikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Öğretim İlke ve Yöntemleri (9. Baskı) (2023). Editörler: Prof. Dr. Semra Güven, Prof. Dr. Mehmet Arif Özerbaş |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | ||||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | ||||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | ||||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | ||||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | ||||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |