Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması EBB 404 8 1 + 8 5 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN, Prof. HATİCE SELEN TEKİN, Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ, Prof.Dr. SERTAN DEMİR, Prof.Dr. KEREM CENK YILMAZ, Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN, Öğr.Gör. EDA ERTURAL, Öğr.Gör.Dr. ATALAY DURMAZ, Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN, Dr.Öğr.Üyesi GÜLSEREN BUDUMLU İLDEŞ, Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK, Dr.Öğr.Üyesi ÖNDER SAYGIN ÇETİNER, Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU, Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET, Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK, Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA, MEB Personeli , Dr.Öğr.Üyesi FUNDA ESİN, Arş.Gör.Dr. MURAT CAN DİLBER, Doç.Dr. SAFİYE ŞEYDA ERDAŞ, Doç.Dr. RASİM SOYLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Uygulama öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine dala iyi hazırlanmalarını, öğrenimleri süresince kazandıkları genel kültür, özel alan eğitimi ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgi, beceri, tutum ve davranışlarını gerçek bir eğitim-öğretim ortamı içinde kullanabilme yeterliği kazanmalarını sağlayabilmektir.  

Dersin İçeriği

Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sınıf yönetimi alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tanışma, Dönemi Planlama
2 Öğretmenin Okuldaki Bir Günü / Okulun Örgütsel ve Fiziki Yapısı / Okul ve Sınıf Kuralları
3 Öğrencinin Okuldaki Bir Günü / Dersin Yöntemi ve Sınıf Kontrolü
4 Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler
5 Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler
6 Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler
7 Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler
8 Ara Değerlendirme
9 Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler
10 Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler
11 Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler
12 Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler
13 Hazırlanan Plan ve Plandaki Etkinliklerin Uygulanması ve idari görevler
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
0 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur.
2 Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır.
3 Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar.
4 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır.
5 Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar.
6 Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.
7 Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az B1 düzeyinde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
8 Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler.
9 Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder.
10 İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 9 144
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 246
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 9,84
Dersin AKTS Kredisi 10