Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sınıf Yönetimi EBB 303 5 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. RASİM SOYLU
Dersi Verenler Doç.Dr. RASİM SOYLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bir öğretmenin okulda ve sınıfta yetkinliği, sınıf düzeni ve disiplinini sağlayabilmesi, ders ve öğrenciler üzerinde etkin olması için yeterli donanıma sahip olabilmek. Etkili bir eğitim-öğretim faaliyeti yürütebilmek için gerekli iletişim ve yeterliliğe sahip olmak.

Dersin İçeriği

a) Sınıf yönetimi yeterliğini tanımasına; b) öğretimde sınıf yönetiminin önemini kavramalarına; c) sınıf yönetimine ilişkin kuramları analiz edebilmelerine; d) sınıf yönetiminde kendisi ve başkalarının rol ve sorumluluklarını değerlendirebilmesine; e) zamanı ve öğretimi yönetme bilgisine; f) öğrencileri ve sınıf ortamını etkileyen diğer yetişkinlerle etkili iletişim kurabilme becerilerine ulaşmalarına yardımcı olmaktır. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır.
2 Bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir.
3 Sınıf yönetiminde özgüven kazanır
4 Sınıf hakimiyeti ve derse iyi hazırlanma
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 SINIF YÖNETİMİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR PPT SUNUM VE KAYNAK KİTAPLAR
2 SINIF KURALLARININ BELİRLENMESİ
3 SINIF İÇİ İLETİŞİM
4 SINIFTA MOTİVASYON
5 DİSİPLİN MODELLERİ
6 İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ YÖNETİMİ
7 ARA SINAV
8 SINIFTA GRUP ETKİLEŞİMİ
9 SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ
10 SINIFIN İLİŞKİ DÜZENİNİ OLUŞTURMA
11 EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE SINIF YÖNETİMİ
12 OKUL - AİLE İŞBİRLİĞİ
13 ÖZEL GRUPLARIN YÖNETİMİ
14 FİNAL SINAVI
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
2 0 MB
3 0 MB
1 0 MB
4 0 MB
5 0 MB
6 0 MB
7 0 MB
10 0 MB
11 0 MB
9 0 MB
13 0 MB
2 0 MB
3 0 MB
4 0 MB
5 0 MB
6 0 MB
7 0 MB
9 0 MB
10 0 MB
11 0 MB
12 0 MB
13 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek.
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek.
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek.
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek.
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek.
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak.
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak.
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak.
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek.
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek.
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek.
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 1 2 2
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 70
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,8
Dersin AKTS Kredisi 3