Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Öğretim Yöntemleri | EBB 301 | 5 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. RASİM SOYLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. RASİM SOYLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KULLANILAN ÖĞRENME YÖNTEMLERİNİ ÖĞRENİR. SANAT EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİNDE KULANILAN ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİ VE TEKNİKLERİNİ KAVRAR. |
Dersin İçeriği | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ OLARAK: SUNUŞ YÖNTEMİ, BULUŞ YÖNTEMİ, SORU-CEVAP YÖNTEMİ, PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ, GRUPLA ÇALIŞMA YÖNTEMİ, DRAMA VE ROL YAPMA YÖNTEMİ, BEYİN FIRTINASI YÖNTEMİ, ALTI ŞAPKA TEKNİĞİ, PROJE TEKNİĞİ, TAM ÖĞRENME, ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ, KUBAŞIK ÖĞRENME GİBİ YÖNTEMLER ÖĞRENİLECEKTİR. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Milli eğitimin temel yaklaşım felsefesini ve eğitim alanındaki uygulamalarını değerlendirir. | ||
2 | Özel öğretim yöntemlerini bilir ve kullanır | ||
3 | Özel öğretim yöntemlerinde teknolojik gelişmeleri kullanır | ||
4 | Özel öğretimde kullanılan stratejileri bilir ve kullanır |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Özel öğretim yöntemleri tanımlama, sınıflandırma | |
2 | Eğitimin genel ve özel amaçları | |
3 | Eğitimde yöntemler | |
4 | Öğretim stratejileri | |
5 | Öğretim teknikleri | |
6 | Öğretim araç ve gereçleri | |
7 | Ara sınav | |
8 | Eğitim ve öğretim materyalleri | |
9 | Eğitim ve öğretimde temalar | |
10 | Görsel materyaller | |
11 | Eğitim ve öğretimde teknoloji kullanımı | |
12 | Özel öğretim materyal gelilştirme | |
13 | Eğitim ve öğretim kaynaklarını verimli kullanma | |
14 | Final Sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ABDULKADİR UZUNÖZ, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ, PEGEM AKADEMİYAYINLARI, 2023. VEDAT MZSOY, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ, PEGEM AKADEMİ YAYINLARI, 2009. KAZIM ARTUT, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ, 2010. |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
1 | 0 MB | ||
2 | 0 MB | ||
2 | 0 MB | ||
3 | 0 MB | ||
3 | 0 MB | ||
4 | 0 MB | ||
4 | 0 MB | ||
5 | 0 MB | ||
6 | 0 MB | ||
7 | 0 MB | ||
9 | 0 MB | ||
10 | 0 MB | ||
8 | 0 MB | ||
11 | 0 MB | ||
12 | 0 MB | ||
13 | 0 MB | ||
14 | 0 MB | ||
14 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | ||||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | ||||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | ||||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az B1 düzeyinde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | ||||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | ||||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |