Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Özel Öğretim Yöntemleri EBB 301 5 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. RASİM SOYLU
Dersi Verenler Doç.Dr. RASİM SOYLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KULLANILAN ÖĞRENME YÖNTEMLERİNİ ÖĞRENİR. SANAT EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİNDE KULANILAN ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİ VE TEKNİKLERİNİ KAVRAR.

Dersin İçeriği

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ OLARAK: SUNUŞ YÖNTEMİ, BULUŞ YÖNTEMİ, SORU-CEVAP YÖNTEMİ, PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ, GRUPLA ÇALIŞMA YÖNTEMİ, DRAMA VE ROL YAPMA YÖNTEMİ, BEYİN FIRTINASI YÖNTEMİ, ALTI ŞAPKA TEKNİĞİ, PROJE TEKNİĞİ, TAM ÖĞRENME, ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ, KUBAŞIK ÖĞRENME GİBİ YÖNTEMLER ÖĞRENİLECEKTİR.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Milli eğitimin temel yaklaşım felsefesini ve eğitim alanındaki uygulamalarını değerlendirir.
2 Özel öğretim yöntemlerini bilir ve kullanır
3 Özel öğretim yöntemlerinde teknolojik gelişmeleri kullanır
4 Özel öğretimde kullanılan stratejileri bilir ve kullanır
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Özel öğretim yöntemleri tanımlama, sınıflandırma
2 Eğitimin genel ve özel amaçları
3 Eğitimde yöntemler
4 Öğretim stratejileri
5 Öğretim teknikleri
6 Öğretim araç ve gereçleri
7 Ara sınav
8 Eğitim ve öğretim materyalleri
9 Eğitim ve öğretimde temalar
10 Görsel materyaller
11 Eğitim ve öğretimde teknoloji kullanımı
12 Özel öğretim materyal gelilştirme
13 Eğitim ve öğretim kaynaklarını verimli kullanma
14 Final Sınavı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

ABDULKADİR UZUNÖZ, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ, PEGEM AKADEMİYAYINLARI, 2023.

VEDAT MZSOY, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ, PEGEM AKADEMİ YAYINLARI, 2009.

KAZIM ARTUT, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ, 2010.

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
1 0 MB
2 0 MB
2 0 MB
3 0 MB
3 0 MB
4 0 MB
4 0 MB
5 0 MB
6 0 MB
7 0 MB
9 0 MB
10 0 MB
8 0 MB
11 0 MB
12 0 MB
13 0 MB
14 0 MB
14 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek.
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek.
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek.
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek.
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek.
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak.
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak.
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak.
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek.
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek.
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek.
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Ödev 1 2 2
Ara Sınav 1 2 2
Final 1 2 2
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Toplam İş Yükü 102
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,08
Dersin AKTS Kredisi 4