Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Stratejik Reklam ve Marka İletişimi Yönetimi GIT 515 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÇİĞDEM ÇALAPKULU
Dersi Verenler Doç.Dr. ÇİĞDEM ÇALAPKULU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilerin stratejik reklam yönetimi teorilerini, kavramlarını, stratejilerini ve uygulamalarını kavramalarını ve kullanabilmelerini sağlamaktır. Ayrıca öğrencilerin farklı kategoriler ve hedef kitleler için gerekli ve etkili pazarlama iletişimi taktiklerini öğrenmeleri ve uygulayabilmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu derste etkili bir reklam kampanyası için gerekli koşullar tanımlanıp, değerlendirilecektir. Stratejik planlama sürecine dahil olan hedef kitle belirleme, hedef kitleyi anlama, yaratıcı mesaj yaratımı, yaratıcı taktikler gibi adımlar analiz edilecek ve stratejik planlama sürecinin yönetimi değerlendirilecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Introduction: What is Advertising and Promotion?
2 What are the ways to be successful in advertisements and promotional campaigns?
3 Strategic Planning Processes (Which stages should be implemented in which situations, in which order?)
4 Advertising message processing
5 To understand the purchasing decision processes of the target audience. To determine which mental processes they go through. Identifying strategies according to their motivations.
6 visa
7 Brand awareness and brand attitude strategies.
8 Creative tactics
9 Yaratıcı uygulama (Reklam mesajını etkin kodlama ve prodüksiyon)
10 Advertising creation for best positioning.
11 Effective promotional tactics
12 Creative execution (Effective coding and production of advertising message)
13 Creative execution (Effective coding and production of advertising message)
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

 

1. Reklam Nasıl İşe Yarar? Araştırmanın Rolü
John Philip Jones
Reklamcılık Vakfı Yayınları


2. What Sticks-Akılda Kalan Nedir?
Rex Briggs & Greg Stuart
Mediacat

3. Masallar ve Gerçeklerle Reklamcılık – Reklamcılığın Doğru Bilinen 28 Yanlışı
John Philip Jones
Mediacat

Reklamın Şifresini Kırmak
Goldengerg-Levav-Mazursky-Solomon
Starcom MediaVest Yayınları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim Tasarımı alanında araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanır.
2 Sanat ve anlam ilişkisini sorgulayıp, sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirerek çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanır.
3 Değişen iletişim teknolojilerinin yarattığı toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik dönüşümlerinin farkına varıp iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl dönüştürdüğünü kavrar.
4 Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje (film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf) tasarlanmasını ve üretilmesini öğrenip, bu tasarım projesini gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazanır.
5 Görsel İletişim Tasarımı alanında yeniliklere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır.
6 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Görsel İletişim Tasarımı alanına katkı sağlama becerisini kazanır.
7 Tarihsel gelişimi bağlamında imgenin işlev ve niteliğini öğrenip görmenin zihinsel ve bilişsel bir etkinlik olduğunu kavrar.
8 Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlayarak görsel iletişim tekniklerini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Sözlü Sınav 40
1. Ödev 60
Toplam 100
1. Final 100
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)