Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki İngilizce | GIT 353 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. AYŞEGÜL BOYALI |
Dersi Verenler | Arş.Gör. AYŞEGÜL BOYALI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere mesleki yaşamlarında yardımcı olacak yabancı dil kullanımını sağlamak adına literatürdeki temel kavram ve tartışmaları İngilizce dilinde kazandırmayı amaçlar. Tasarım, kültür ve iletişim alanındaki temel jargon ve kalıpları yabancı dilde öğretmeyi hedefler. |
Dersin İçeriği | Sunulan ders iletişim, tasarım ve kültür alanındaki önemli kavram ve yaklaşımları yabancı dilde tanıtır. Her hafta farklı bir konu ele alınarak çeşitli uzmanlık alanlarındaki terminoloji öğrenciye kazandırılır. Fotoğraf, film, belgesel, grafik, reklamcılık, vb alanlarında yabancı dilde üretilmiş temel akademik giriş kitapları, akademik makaleler, köşe yazıları, sunumlar ve podcastler öğrencilerle paylaşılarak konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerileri geliştirilir. Öğrencilerin interaktif bir şekilde derse katılımı ders içi tartışmalar ve sunumlarla teşvik edilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler iletişim, kültür ve tasarım alanındaki temel kavram ve tartışmaları yabancı dilde öğrenir. | ||
2 | Mesleki alanda dünyadaki güncel tartışmaları uluslararası basından takip edebilir. | ||
3 | Mesleki hayatlarında yabancı dilde sunum yapabilir ve tartışmalara katılabilir. | ||
4 | Uluslararası akademik literatüre aşina olur. | ||
5 | Akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerileri gelişir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Dersin ve ders izlencesinin tanıtımı | |
2 | Temel kavramlar ve yaklaşımlar | |
3 | Temel kavramlar ve yaklaşımlar | |
4 | Temel kavramlar ve yaklaşımlar | |
5 | Temel kavramlar ve yaklaşımlar | |
6 | Temel kavramlar ve yaklaşımlar | |
7 | Ara sınav | |
8 | Akademik Yazım | |
9 | Akademik Yazım | |
10 | Akademik Yazım | |
11 | Öğrenci sunumları ve tartışma | |
12 | Öğrenci sunumları ve tartışma | |
13 | Öğrenci sunumları ve tartışma | |
14 | Öğrenci sunumları ve tartışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Meredith Davis (2017) Visual Communication Design: An Introduction to Design Concepts in Everyday Experience (Required Reading Range) Susan B. Barnes. An Introduction to Visual Communication From Cave Art to Second Life (2nd edition) Jonathan Baldwin, Lucienne Roberts. (2006) Visual Communication: From Theory to Practice N. Ceramella & Elizabeth Lee, (2008). Cambridge English for the Media, Edinburgh: UK, Cambrige University Press. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | X | |||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | ||||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |