Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitirme Projesi I (Görsel İşitsel Tasarım I) GIT 457 7 2 + 6 5 15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT KABAŞ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT KABAŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Görsel işitsel tasarım alanında derinlemesine bir anlayış kazandırmak ve bağımsız bir bitirme projesi yoluyla bu bilgiyi uygulamalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Öğrenciler kavram geliştirme, tasarım, üretim ve sunum süreçlerini deneyimleyerek görsel işitsel projeler üretme becerilerini geliştirir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Görsel ve işitsel unsurları analiz edebilme
2 Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirme
3 Dijital araçları etkili bir şekilde kullanma
4 İletişim ve sunum becerilerini geliştirme
5 İşbirliği ve takım çalışması becerilerini geliştirme
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Proje Konusu ve Hedeflerin Belirlenmesi
2 Proje Konusu ve Hedeflerin Belirlenmesi
3 Proje konusuna ilişkin literatür araştırması yapma
4 Proje konusuna ilişkin literatür araştırması yapma
5 Proje kapsamının netleştirilmesi ve kavram geliştirme aşamasının başlatılması
6 Proje kapsamının netleştirilmesi ve kavram geliştirme aşamasının başlatılması
7 Görsel ve işitsel unsurların üretimi ve projenin geliştirilmesi
8 İlerlemeye yönelik sunumlar ve danışmanlığın takibi
9 İlerlemeye yönelik sunumlar ve danışmanlığın takibi
10 Üretilen görsel ve işitsel unsurların düzenlenmesi ve kurgulanması
11 Projenin akışının oluşturulması ve bütünlüğünün sağlanması
12 Projenin final haline getirilmesi için son düzenlemelerin yapılması
13 Geri bildirimlerin alınması ve gerekli iyileştirmelerin yapılması
14 Projenin sunumunun hazırlanması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Drake, J. R. (2013). The importance of sound design and its effect on perception

Scott-James, K. (2018). Sound Design for Moving Image: From Concept to Realization. Bloomsbury Publishing

Kniaz, L. (2016). Creative Use of Sound in the Cinematic Adaptation of The Great Gatsby. New Horizons in English Studies, 1(1)

Batten, J. P., & Smith, T. J. (2018). Looking at sound: sound design and the audiovisual influences on gaze. Seeing into screens: Eye tracking the moving image

Pauleit, W., Greiner, R., & Frey, M. (2018). Audio history of film: introduction. Research in Film and History

Andriano-Moore, S. (2018). The rise of the sound designer: Northern California film sound in the 1960s and 1970s. Historical Journal of Film, Radio and Television

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. X
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. X
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. X
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 0
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 1 40 40
Proje / Tasarım 1 60 60
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 8 128
Final 1 135 135
Toplam İş Yükü 363
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 14,52
Dersin AKTS Kredisi 15