Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Proje Tasarımı II (Görsel İşitsel Atölye) GIT 348 6 3 + 2 4 9
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT KABAŞ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT KABAŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Öğrencilere görsel ve işitsel unsurların etkili bir şekilde bir araya getirilerek iletişim kurmak için nasıl kullanılabileceğini öğretmeyi amaçlar. Bu ders, öğrencilere tasarım prensipleri, görsel ve işitsel unsurların etkili kullanımı, kavramsal düşünme ve yaratıcılık becerileri gibi temel kavramları öğretirken, öğrencilerin pratik becerilerini geliştirmelerine olanak sağlar.

Dersin İçeriği

Görsel ve işitsel unsurların etkileyici tasarımlarda nasıl kullanılabileceğini öğretirken öğrencilere pratik deneyimler sunar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Görsel ve işitsel unsurları analiz edebilme
2 Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirme
3 Dijital araçları etkili bir şekilde kullanma
4 İletişim ve sunum becerilerini geliştirme
5 İşbirliği ve takım çalışması becerilerini geliştirme
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, müfredatın gözden geçirilmesi ve beklentilerin belirlenmesi
2 Görsel İşitsel Unsurların Analizi
3 Alanda kullanılan temel ses ve görüntü terimleri ve tasarım düşüncesi ve fikir yaratma sürecine giriş
4 Ses ve görüntü içeriği planlama
5 Video kayıt ekipmanları ve teknikleri hakkında bilgi
6 Ses kayıt ekipmanları ve teknikleri hakkında bilgi
7 Derste öğrenilen teknikleri uyguladıkları kısa bir görsel işitsel projenin oluşturulması
8 Derste öğrenilen teknikleri uyguladıkları kısa bir görsel işitsel projenin oluşturulması
9 Final projesine ilişkin önerilerin sunumu
10 Proje planının oluşturulması ve ön taslak çalışmalarının başlatılması
11 Veri toplama veya malzeme edinme sürecinin başlatılması
12 İçerik ve materyalin birleştirilmesi
13 Projelerin değerlendirilmesi ve geri bildirimlerin paylaşılması
14 Projelerin sunumları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Cancellaro, Joseph. Exploring Sound Design For Interactive Media. Thomson Delmar Learning, 2006

Dakic, Vesna. Sound Design for Film and Television. GRIN Verlag, 2009

Heller, Steven ve David Womack. Becoming a Digital Designer: A Guide to Careers in Web, Video, Broadcast, Game and Animation Design. New Jersey: John Wiley & Sons, 2011

Kirk, Ross ve Andy Hunt. Digital Sound Processing for Music and Multimedia. Focal Press, 1999

Leung, Linda (ed.). Digital Experience Design, University od Chicago Press, 2008

Smith Patrick. Gardner´s Guide to Digital Sound Design. GGC Publishing, 2007

Sonnenschein, David. Sound Design: The Expressive Power of Music, Voice and Sound Effects in Cinema. Michigan: Michael Wiese Productions, 2001

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. X
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. X
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. X
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 40
1. Proje / Tasarım 60
Toplam 100
1. Final 50
Toplam 50
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Ödev 1 40 40
Ara Sınav 1 40 40
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 220
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 8,8
Dersin AKTS Kredisi 9