Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Desen I GIT 115 1 1 + 2 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. TUBA MARMARA
Dersi Verenler Öğr.Gör. TUBA MARMARA,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Deseni oluşturan elemanlarla desen çeşitlerini uygun bir şekilde kullanıp, akademik desenin gerekliliklerini karşılamak ve tekniklerini kavramak bu dersin amacını oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği

Desen tekniklerine uygun olarak; natürmort, imgesel, peyzaj desenleri ve canlı model kaynaklı figüratif desenlerin uygulanması dersin içeriğini oluşturmaktadır

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Deseni oluşturan elemanları bilir ve onları uygun bir şekilde kullanır
2 Kompozisyon taslakları oluşturabilir
3 Oran-orantı, arka-ön, ışık-gölge ilişkisini kullanarak imgesel ya da gözlemlediği formu akademik tekniklere uygun olarak çizebilir
4 Farklı materyaller kullanarak desen oluşturabilir
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Desen dersinin tanımının yapılması (desen nedir?, desen malzemeleri nelerdir?, desen elemanları nelerdir?, desen çeşitleri nelerdir?)
2 Sanat tarihi sürecinde desenin oluşum ve gelişim aşamaları. Doğadan bir form ile desen çalışmalarına başlangıç
3 Oran-orantı konusu ve yapay objelerle kurgusal desen çalışması
4 Yapay objelerle çizgisel sketch (kroki) desen çalışması
5 Temel geometrik formlar ile ışık-gölge desen çalışması
6 Peyzaj desen uygulaması (perspektif bilgisi, uzak yakın ilişkisi), doğa gözlemi sketch (kroki) çalışması
7 Natürmort kurgusuyla tonal desen çalışılması
8 Ara sınav: kurşun kalem ile desen çalışması
9 Figüratif desene geçiş; figürde oran orantı, detaylı el ayak sketch (kroki) desen çalışması
10 Canlı modelden anatomi desen çalışması
11 Canlı modelden çizgisel desen çalışması; hareket (mürekkepli kalem ile)
12 Canlı modelden ışık gölge desen çalışması
13 Canlı modelden füzen ile tonal desen çalışması
14 Barok dönem ustalarının incelenmesi, chiaroscura tekniğiyle desen çalışılması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Yeni Başlayanlar İçin Çizim Teknikleri, FranciscoAsensio Cerver, Literatür Yayıncılık

Sanatsal Anatomi, Burne Hogarth, Engin Yayıncılık.

Human Anatomy For Artists, Gyorgy Feher, Könemann Yayıncılık.

Çizimin Sırları İleri KarakalemTeknikleri, Barrington Barber, Mira Yayıncılık.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek.
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek.
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek.
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak.
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak.
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek.
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek.
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek.
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 3 3
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ödev 1 3 3
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Kısa Sınav 2 3 6
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 91
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,64
Dersin AKTS Kredisi 4