Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Oyun Repertuvarı ve Müziği Vı THO 312 6 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Türk halk oyunları, Türk kültürünün önemli bir parçasıdır. Bursa oyunları da bu zengin kültürel mirasın bir parçasıdır. Bu dersin amacı, Bursa ili oyunlarını öğretmek ve bu oyunları yaşatmak suretiyle kültürel mirası korumak ve gelecek nesillere aktarmaktır.

Dersin İçeriği

Bursa ili halk oyunları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yöre dansları hakkında teorik bilgi
2 Yöre dans adımlarını öğrenme ve hatırlayabilme
3 Yöre danslarını sahneye uyarlayabilme
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bursa ili kültürel yapısı ve müzik içeriği hakkında genel bilgi
2 Bursa ili erkek kostümleri ve Güvende oyunu birinci bölümün uygulanması
3 Bursa ili form yapısı Güvende oyunu ikinci bölümün uygulanması
4 Bursa ili tutuşma biçimleri Sekme (Yüksek Hava) dansının öğretimi
5 Bursa ili halk oyunlarında kullanılan materyaller
6 Bursa ili Büyük Oyun dansının öğretimi
7 Bursa ili Büyük Oyun dansının öğretimi tekrarı ve sahne performansında uygulanışı
8 Vize
9 Bursa ili kadın oyunlarının özellikleri ve oynanış pratikleri
10 Bursa ili kadın giyim kuşamı Fadimem dansının öğretimi
11 Bursa ili Menekşe dansının öğretimi ve sahne formları uygulama biçimleri
12 Bursa ili Kırık Hava dansının öğretimi
13 Bursa ili Sekme kadın dansının öğretimi
14 Bursa ili Yemeni kadın dansının öğretimi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. X
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir.
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1).
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. X
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Final 1 10 10
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5