Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Üniversite Yaşamına Giriş UNI 101 1 1 + 0 1 0
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAVVA SERT
Dersi Verenler Prof.Dr. ŞENOL BEŞOLUK, Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ, Doç.Dr. FİLİZ CİCİOĞLU, Prof.Dr. HAKAN YAKUT, Prof.Dr. GÜLFEN TUNA, Doç.Dr. HAVVA SERT, Prof.Dr. ŞABAN KÖKTÜRK, Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA, Öğr.Gör.Dr. YUNUS KÖSE, Doç.Dr. TUBA YENER, Dr.Öğr.Üyesi HANİFE İRİS, Prof.Dr. YUSUF GENÇ, Dr.Öğr.Üyesi GÜLİZ HASKARACA, Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BUDAKOĞLU, Prof.Dr. ŞEVKET GÜR, Prof.Dr. MUHARREM TOSUN, Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU, Prof.Dr. CEMİL ÖZ, Prof.Dr. HAKAN TUNAHAN, Prof.Dr. AYŞE ŞÜKRAN DEMİRKIRAN, Prof.Dr. SEDAT SERT, Prof.Dr. NURTAÇ ÖZ, Prof.Dr. MEHMET NEBİOĞLU, Prof.Dr. HÜSEYİN ERSOY, Prof.Dr. AHMET BOSTANCI, Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK, Doç.Dr. GÖKHAN COŞKUN, Arş.Gör. ÖZGE ZEYBEK, Arş.Gör.Dr. TARIK DİNÇ, Dr.Öğr.Üyesi AHMET FİDAN, Doç.Dr. MUHAMMED KÜRŞAD UÇAR, Doç.Dr. İHSAN HAKKI ÇİFTCİ, Arş.Gör.Dr. HATİCE KILAR, Arş.Gör.Dr. BURÇE ORHAN, Arş.Gör.Dr. CİHAN DURMUŞKAYA, Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM ERDEK, Arş.Gör.Dr. İSMET EMRE YÜCEL, Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ÇALIŞKAN, Arş.Gör.Dr. SEVTAP SARICA, Arş.Gör. FATİH MEHMET TULUMCU, Dr.Öğr.Üyesi BURAK ÇITIR, Prof.Dr. AYKUT HAMİT TURAN, Arş.Gör.Dr. ÜMRAN KARABULUT, Prof.Dr. DEVRİM AKGÜN, Öğr.Gör.Dr. ŞEBNEM CEYLAN APAYDIN, Dr.Öğr.Üyesi BURCU ÇARKLI YAVUZ, Arş.Gör.Dr. ÖMER FARUK KÖKTAŞ, Arş.Gör.Dr. SEMİH ERGELEN, Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN, Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT, Doç.Dr. SALİH ÜLEV, Prof.Dr. ELA TAŞ, Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU, Doç.Dr. ÖZKAN ERGENE, Doç.Dr. CEM KIRLANGIÇOĞLU, Doç.Dr. ÖZGÜN ÜNAL, Arş.Gör. HİLAL BALCI, Dr.Öğr.Üyesi NURCAN KOSTAK, Doç. DİCLE ÖNEY, Arş.Gör. FATİH SELİM SELLÜM, Arş.Gör.Dr. MURAT CAN DİLBER, Arş.Gör.Dr. TUNAHAN DEĞİRMENCİ, Prof.Dr. HİLAL YILDIZ, Arş.Gör.Dr. MEHMET UYMAZ, Öğr.Gör. KÜBRA ÜÇGÜL, Öğr.Gör. İSMAİL HAKKI YEMENOĞLU, Doç.Dr. EMİNE GÜLŞAH GÖKTOLGA, Öğr.Gör. ŞENAY KESİM, Arş.Gör. CAN BORA GELBERİ, Öğr.Gör. ENES KARA, Dr.Öğr.Üyesi FATİH BAL, Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA, Arş.Gör. MUHAMMET OĞUZ HAN ŞİMŞEK, Arş.Gör. KEREM CAN ALPAY, Arş.Gör. BURAK ATKAN, Arş.Gör. MESUDE SEVEN GÜRÇEN, Öğr.Gör. ADEM TURAN, Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN, Öğr.Gör. OĞUZHAN YILDIZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin üniversite yaşamına uyumunu kolaylaştıracak sosyal, kişisel, akademik yaşam becerilerini kapsayan bilgiler edinmesi.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında öğrencilere Sakarya Üniversitesinin akademik ve idari birimleri ile sunulan imkanlar tanıtılır, eğitim yönergeleri hakkında bilgi verilir, Üniversite ortamında yürütülen kültürel ve bilimsel etkinliklere yönlendirme yapılır. Üniversite dışında öğrencilere şehir hakkında gerekli olan genel bilgiler sunulur.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Üniversite yaşamına hazırlama, Anlatım, Kısa Cevaplı Testler,
2 Üniversite birimleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, Anlatım, Kısa Cevaplı Testler,
3 Sosyal, kültürel ve sporsal faaliyetlere aktif katılım sağlayabilme, Anlatım, Kısa Cevaplı Testler,
4 Öğrenci hak ve sorumlulukları listeleyebilme ve tanımlama, Anlatım, Kısa Cevaplı Testler,
5 Kariyer planlamanın önemini kavrama. Anlatım, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin içeriği ve işleyişi hakkında bilgi verilmesi, Sakarya şehri hakkında genel bilgi verilmesi.
2 Üniversitenin genel fiziki yapısı, Üniversite yönetimi, akademik ve idari birimlerin tanıtılması.
3 Öğrenci dekanlığı ve öğrenci senatosunun tanıtılması.
4 Bölüm dersleri, faaliyetleri, ölçme değerlendirme teknikleri hakkında bilgi verilmesi.
5 Öğrenci Bilgi Sisteminin tanıtımı, ders seçimleri ve yazılma kuralları hakkında bilgi verilmesi.
6 Eğitim-Öğretim mevzuatlarının tanıtılması.
7 Sağlık hizmetleri ve kütüphanenin tanıtımı.
8 Engelliler birimi, Kampüs spor/kültür alanları ve faaliyetleri hakkında kısa bilgilendirmelerin yapılması, yemek bursu, kısmi zamanlı çalışma olanaklarının tanıtımı.
9 Öğrenci topluluklarının ve etkinliklerinin tanıtılması.
10 Öğrenci değişim programları hakkında bilgilendirme.
11 ÇAP, Yandal programları, İlgi Alanı, Önceki Öğrenmelerin Tanınması Ar-Ge Uyum, Sosyal Transkript süreçlerinin tanıtılması.
12 Kişilerarası iletişim, stresle baş etme ve bağımlılıkla mücadele.
13 Zaman yönetimi ve verimli öğrenme.
14 Kariyer planlama, proje geliştirme kapsamında alanında uzman kişilerin tecrübelerinin paylaşılması.
Kaynaklar
Ders Notu

Sakarya Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Sakarya Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Uygulama Esasları, SAÜ Tanıtım Kataloğu, broşürler vb.

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Doğa bilimleri ile ilgili ( fizik, kimya, biyoloji, matematik, astronomi, yer bilimi) kavramları bilir, açıklar ve bunlar arasındaki ilişkiyi yorumlar.
2 Doğa bilimleri ile ilgili olay ve olguların doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur, bunları bilimsel yöntem, teknik ve süreç becerilerini kullanarak inceler ve elde ettiği verileri yorumlar
3 Doğa bilimlerine ilişkin olay ve olguları anlamak ve anlatabilmek için bireysel ve/veya grup halinde çalışarak deneyler tasarlar, uygular ve elde ettiği sonuçları bilimsel süreç becerilerini kullanarak tartışır
4 Doğa olaylarını ve günlük yaşamında karşılaştığı olay ve olguları gözlemleyerek problemleri tanımlar, bu problemlerin çözümlerine yönelik proje geliştirir ve bu süreçte yeni ürünler üretir.
5 Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır.
6 Fen konularının özelliklerine göre farklı öğretim, yöntem ve tekniklerini kullanarak dersi planlar, uygular , değerlendirir ve öğretimi okul sınırları dışına taşır.
7 21. yüzyıl becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık, inovasyon, etkili iletişim, birlikte çalışabilme vb.)bilir, öğretim süreçlerini öğrencilerin bu özelliklerini geliştirecek şekilde planlar ve uygular.
8 Çevreyle ilgili temel kavramları ve önemini bilir, çevre sorunlarına yönelik farkındalık sahibi olur ve bu sorunların çözümüne ilişkin sorumluluk duygusu, tutum ve değerler geliştirir.
9 Öğrencilerin ilgili yaş özelliklerini bilir, özel gereksinimi olan öğrencileri fark ederek uygun yaklaşımları sergiler ve tüm öğrencilerle etkili iletişim kurar
10 Öğretim sürecinde zamanı etkili kullanır, sınıfta istenmeyen davranış ve durumlarla baş eder, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanarak dersinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanır.
11 Kültür ve sanata duyarlı, evrensel ve toplumsal değerlere sahip, tarihsel mirasa saygılı olur ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler geliştirir.
12 Atatürk ilke ve inkılaplarını ve Atatürk’ün eğitim sistemimize katkılarını bilir.
13 Türk milli eğitim sistemini ve tarihsel gelişimini, eğitim bilimleri alanının tüm yönlerini, öğretmenlik mesleği ve mevzuatını bilir.
14 Eğitimi etkileyerek yön veren felsefi, sosyolojik, psikolojik görüşleri ve etik ve ahlaki değerleri bilir.
15 Türkçe'yi kurallarına uygun ve etkili biçimde kullanır, eğitim paydaşlarıyla sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak alandaki gelişmeleri takip eder.
16 Alanının öğretim programını tüm ögeleriyle açıklar ve ilgili diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirir.
17 Fen öğretiminde öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda uygun öğretim teknolojilerini kullanır, öğretim materyalleri ve ölçme araçları geliştirir, uygular ve değerlendirir.
18 Fen eğitimiyle ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, çözüm yolları geliştirir ve bunları nicel ve nitel verilerle destekleyerek bir araştırma planlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)