Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Metodoloji Problemi | FEL 418 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İBRAHİM SAFA DAŞKAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Felsefede kullanılan metodlar hakkında bilgilenmek. |
Dersin İçeriği | Metod üzerine düşüncelerin tarihini incelemek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Felsefede karşılaşılan “yöntem” türlerini açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Bir felsefe kavramını kuran öğeleri belirleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Felsefe kavramlarının diğer bilme etkinliklerinde rastlanan kavramlardan farklarını açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Felsefenin herhangi bir disiplinindeki sorunları açıklama becerisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Kavramların tanımlanmasına ilişkin önerilerde bulunabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Yazılı sunumda çeşitli felsefe disiplinlerindeki kavramları disiplin özellikleri bakımından listeleyebilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Metot tartışmasına giriş | |
2 | Hakikat ve Metot’un okunmasına başlama | [1] |
3 | Hakikat ve Metot’un okunmasına devam | [1] |
4 | Hakikat ve Metot’un okunmasına devam | [1] |
5 | Hakikat ve Metot’un okunmasına devam | [1] |
6 | Hakikat ve Metot’un okunmasına devam | [1] |
7 | Hakikat ve Metot’un okunmasına devam | [1] |
8 | Hakikat ve Metot’un okunmasına devam | [1] |
9 | ARASINAV | |
10 | Hakikat ve Metot’un okunmasına devam | [1] |
11 | Hakikat ve Metot’un okunmasına devam | [1] |
12 | Hakikat ve Metot’un okunmasına devam | [1] |
13 | Hakikat ve Metot’un okunmasına devam | [1] |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Hakikat ve Metot, Gadamer |
Ders Kaynakları | [1] Hakikat ve Metot, Gadamer |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |