Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kültürbilime Giriş ADE 332 6 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi FATİH ŞİMŞEK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı günümüze kültür kavramının önemini aktarmak, kültürün kuramsal boyutunu kazandırmak ve yabancı olgusu konusunda öğrencileri bilinçlendirmektir.

Dersin İçeriği

- Günümüzde kültür sözcüğünün Türkçemizde kullanımı

- Kültür kavramının tarihsel süreç içerisinde yaşadığı kırılmalar

- Günümüzde kültür kavramının boyutu ve önemi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kültür kavramını tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Kültür kavramını sınıflandırır Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Kültürün kuramsal boyutunun bilincine varır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama,
4 Web 2.0 ile Kültür kavramını ilişkilendirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Mikro Öğretim, Benzetişim,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kültür nedir
2 Kültür kavramının tarihçesi
3 Kültür kavramının sınıflandırılması
4 Kültür kavramının sosyal bilimlere etkisi
5 Hofstede'ni Antropolojik Kültür Modeli
6 Kültür Medeniyet İlişkisi
7 Medeniyet Kavramının Tarihçesi
8 Fransızlarda Civilisation Kavramı
9 İngilizlerde Civilisation Kavramı
10 arasınav
11 Almanlarda Zivilisation Kavramı
12 Küreselleşmeyle birlikte kültür kavramının günlük hayatta etkisi
13 Dijitalleşme ve Kültür
14 Web 2.0 ve Kültür
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Şimşek, Fatih; Kültür Aktarımı

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur.
2 Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir.
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır.
4 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür.
5 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
6 Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir.
8 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
9 Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir.
10 Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 70
1. Yıl İçinin Başarıya 30
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 20 20
Toplam İş Yükü 117
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,68
Dersin AKTS Kredisi 5