Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Endüstriyel Kimya Laboratuvarı | KIM 404 | 8 | 0 + 6 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Analitik Kimya Laboratuvarı I ve II, Enstrumental Analiz Laboratuvarı derlserinin alınmış olması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Endüstriyel Analiz, Çevre Kimyası |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA GÜLFEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. EMRAH BULUT, Prof.Dr. MUSTAFA GÜLFEN, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Analiz ve kalite kontrol bağlamında çokça karşılaşılan kimyanın temel prensiplerinin endüstriyel bir laboratuarda uygulanışını öğretmek. Endüstrinin değişik alanlarındaki analiz ve kalite kontrol uygulamalarını yaptırarak pratik kazandırmak. Endüstride karşılaşabileceği farklı ürünleri analiz edebilme yeteneği kazandırmak. Bu konudaki standartları yorumlama ve uygulama becerisi kazanmak. |
Dersin İçeriği | Bor bileşikleri ve analizi; Kimyasal gübreler ve analizi; Yakıtlar ve analizi; Sular ve analizleri; Çimento ve analizi; Cevher ve alaşım analizleri; Deterjan ve analizi; Gaz analizi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Genel İş Sağlığı ve Güvenliğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Endüstride çokça karşılaşılan analizlerin temel prensiplerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Farklı derslerde öğrendiği bilgileri endüstriyel konulara uygulayabilir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
4 | Endüstride karşılaşılan analiz sonuçlarını değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Kimyasal analizlerde değişik standartları kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Kimyasal analiz sonuçlarını yorumlayarak rapor haline getirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
7 | Yeni bir kimyasal proseste kullanılacak analiz yöntemini belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel İş Sağlığı ve Güvenliği | Laboratuvar güvenlik kuralları |
2 | Endüstriyel kimya laboratuvarı hazırlık işlemleri ve genel bilgiler | |
3 | Bor bileşikleri ve analizi | [1] Sayfa 1-9 |
4 | Kimyasal gübreler ve analiz uygulamaları | [1] Sayfa 10-16 |
5 | Yakıtlar ve analiz uygulamaları | [1] Sayfa 17-32 |
6 | Sular ve bazı endüstriyel parametrelerin analizi | [1] Sayfa 33-45 |
7 | Çimento ve analiz uygulamaları | [1] Sayfa 46-55 |
8 | Çimento ve analiz uygulamaları | [1] Sayfa 46-55 |
9 | ARA SINAV | |
10 | Cevher ve alaşım analizleri | |
11 | Cevher ve alaşım analizleri | [1] Sayfa 56-60 |
12 | Deterjan ve analiz uygulamaları | [1] Sayfa 56-60 |
13 | Gaz analizi uygulamaları | [1] Sayfa 61-70 |
14 | Eksik deneylerin telafi edilmesi | [1] Sayfa 61-70 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Endüstriyel Kimya Laboratuvarı Ders Notları, SAÜ Fen Edebiyat Fakültesi, Kimya Bölümü, 2018. |
Ders Kaynakları | [2] ALPAR, S. R., HAKDİYEN, İ., Sınai Kimya Analiz Metodları, Cilt 1, İÜ yayını, İstanbul, 1971. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | X | |||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | X | |||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | X | |||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | X | |||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | X | |||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 8 | 2 | 16 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 8 | 2 | 16 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |