Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mikroteknik BIY 229 3 2 + 1 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. CANSU AKBULUT
Dersi Verenler Doç.Dr. CANSU AKBULUT,
Dersin Yardımcıları

Bölüm araştırma görevlileri

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Preparat hazırlama tekniklerini ve doku takibi aşamalarını öğrenme

Dersin İçeriği

Mikroteknik, mikroskop tipleri, tespit, dehidrasyon, şeffaflaştırma, gömme, kesit alma, boyama, histokimya, immünohistokimya ve immünositokimya

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Fiksasyon ve fiksatif tipleri hakkında bilgi sahibi olur.
2 Histokimya, İmmünohistokimya ve İmmünositokimyasal çalışma prensiplerini bilirler.
3 Dekalsifikasyon, maserasyon, dehidrasyon, şeffaflaştırma, gömme gibi aşamaları bilir.
4 Parafine gömülü bloklardan kesit almayı öğrenir
5 Doku boyaları hakkında bilgi sahibi olur.
6 Özel metodları öğrenir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Mikroteknik dersine giriş
2 Mikroskobi teknikleri
3 Mikroteknikte preparat hazırlama basamakları
4 Fiksasyon (tespit)
5 Fiksasyon (tespit) - devam
6 Dekalsifikasyon, maserasyon
7 Dehidrasyon, şeffaflaştırma, gömme
8 Histolojik boyalar
9 Ara sınav
10 Preparat yapma yöntemleri
11 Performans Görevi - Seminer
12 Performans Görevi - Seminer
13 Performans Görevi - Seminer
14 Performans Görevi - Seminer
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Mikropreparasyon yöntemleri, Neriman Ozban, İÜ Fen Fak. Yayınları

Histolojik Boyama Teknikleri Başvuru Kitabı, Ramazan Demir, Palme Yayınları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme X
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma X
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme X
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. X
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma X
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. X
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. X
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma.
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma.
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 20 20
Final 1 30 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Performans Görevi (Seminer) 1 20 20
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5