Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Genel Endokrinoloji BIY 332 6 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. CANSU AKBULUT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Bölüm Araştırma Görevlileri

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Endokrin sistemi, hormonların yapısını ve görevlerini öğrenme

Dersin İçeriği

Endokrinolojiye giriş, peptit hormonlar, steroid hormonlar, hipofiz bezi, adrenal bezler, tiroid bezi, üreme hormonları

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Endokrin sistemi hakkında bilgi sahibi olur.
2 Hormonların yapısını kavrar.
3 Hormonların etki mekanizmasını öğrenir.
4 Hormonların görevleri hakkında bilgi sahibi olur.
5 .Endokrin sistemin diğer sistemlerle olan ilişkisini kavrar.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Endokrinolojiye giriş
2 Hormonların salgılanması ve düzenlenmesi
3 Hormonların yapısı
4 Hormonların etki mekanizması
5 Hipotalamus
6 Hipofiz bezi ve hormonları
7 Epifiz bezi ve hormonları
8 Tiroid bezi, paratiroid bezi ve hormonları
9 Ara sınav
10 Adrenal bez ve hormonları
11 Böbrek ve pankreasın endokrin sistemdeki rolü, gastrointestinal hormonlar
12 Üreme hormonları
13 Endokrin sistemin diğer sistemlerle integrasyonu
14 Endokrin bozuklukların klinik örnekleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Endokrinolojiye Giriş, Tümer, A. 1989, Meteksan, Ankara

Harrison’s Endocrinology, Jameson, J. 2010, The McGraw-Hill

Endocrinolgy Basic and Clinical Principles, Melmed, S., Conn, P.M. 2005, Human Press

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme X
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma X
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme X
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. X
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma X
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi X
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. X
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. X
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma X
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma.
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma.
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 30 30
Final 1 50 50
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Toplam İş Yükü 122
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,88
Dersin AKTS Kredisi 5