Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu EPO 610 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖMER FARUK VURAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Okullarda teknolojinin öğretim sürecine entegrasyonu sürecine ilişkin kavram ve terminoloji, teknolojinin öğretim sürecine entegrasyonu sürecinde teknoloji ile kuram ve yöntem ilişkisinin önemini, alanı ile ilgili BİT teknolojilerinin entegre edildiği ders planları inceleme, geliştirebilme uygulayabilme, değerlendirebilme ve teknolojinin entegrasyonu ile ilgili bilimsel araştırmaları inceleme ve değerlendirebilme

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencilere, okullarda BİT’in farklı ders alanlarına yönelik olarak öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonu çalışmalarının planlanması ve uygulanma aşamalarına yönelik derinlemesine bir çalışmayı içermektedir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitim Teknolojileri Temel Kavramlar Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Eğitim/ Teknoloji/ Teknolojinin Öğretim Sürecine Entegrasyonun Temelleri Beyin Fırtınası, Anlatım,
3 Öğrenme Kuramları ve Entegrasyon Modelleri Beyin Fırtınası, Anlatım,
4 Materyal geliştirme ve Tasarlama Problem Çözme, Gözlem,
5 Teknoloji ve Öğretim ortamı Düzenleme: Ders Yazılımlarının öğretim Sürecine Entegrasyonu Tartışma, Beyin Fırtınası,
6 Teknoloji ve Öğretim ortamı Düzenleme: Web 2.0 Teknolojilerinin Öğrenme Ortamlarına Entegrasyonu Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hedefler, dersin amacı, ders programının, yararlanılacak kaynakların okunması, tartışılması. Temel kavramlar.
2 Eğitim/ Teknoloji/ Teknolojinin Öğretim Sürecine Entegrasyonun Temelleri
3 Öğrenme Kuramları ve Entegrasyon Modelleri
4 Materyal geliştirme ve Tasarlama
5 Teknoloji ve Öğretim ortamı Düzenleme: Ders Yazılımlarının öğretim Sürecine Entegrasyonu
6 Teknoloji ve Öğretim ortamı Düzenleme: Ders Yazılımlarının öğretim Sürecine Entegrasyonu
7 Teknoloji ve Öğretim ortamı Düzenleme: Ders Yazılımlarının öğretim Sürecine Entegrasyonu
8 Ara Sınav
9 Teknoloji ve Öğretim ortamı Düzenleme: Web 2.0 Teknolojilerinin Öğrenme Ortamlarına Entegrasyonu
10 Teknoloji ve Öğretim ortamı Düzenleme: Web 2.0 Teknolojilerinin Öğrenme Ortamlarına Entegrasyonu
11 Teknoloji ve Öğretim ortamı Düzenleme: Web 2.0 Teknolojilerinin Öğrenme Ortamlarına Entegrasyonu
12 Makale İnceleme
13 Makale İnceleme
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Erdoğan, M. A. et al. (2011). Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu. Pegem Akademi

Usluel ,Y.K. , Demiraslan Y. ve Mumcu-Kuşkaya,F. (2007)Integrating ICT into classrooms: A note from Turkish teachers, (p. 1569-1575). Paper Presented at SITE, San Antonio, TX, March 26-30, USA.

Haşlaman, T., Kuşkaya-Mumcu, F., ve Usluel, Y. K. (2007). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme-öğretme süreçleriyle bütünleştirilmesine yönelik bir ders planı örneği. Eğitim ve Bilim Dergisi, 32(146), 54-63.

MEB (2007). Intel Gelecek İçin Eğitim Programı.

Glazer, E., Hannafin M.J. and Song L. (2005). Promoting technology integration through collaborative apprenticeship. Education Technology Research Development, 53(4), 57-67.

Roblyer, M. D. (2006). Integrating Educational Technology Into Teaching. (4th Edition). New Jersey: Merrill Prentice Hall.

Richards, C. (2006). Towards an integrated framework for designing effective ICT-supported learning environments: The challenge to better link technology and pedagogy. Technology, Pedagogy, and Education, 15(2), 239-255

Koehler, M. J. and Mishra P. (2005). What happens when teachers design educational technology? The development of technological pedagogical content knowledge. J. Educational Computing Research, 32(2), 131-152.

ISTE (2002). National Educational Technology Standards and Performance Indicators for All Teachers.

Mckenzie, W. (2002) Multiple ıntelligence and ınstructional technology, A manuel for every mind, İSTE Publication, Eugene, Oregon.

ISTE (2002). National Educational Technology Standards for Teachers Preparing Teachers to Use Technology, ISTE Publication.

e-kitap: The Foundations of Instructional Technology

Z-kitap örneği: http://e-kitap.meb.gov.tr/test/e-kitap.html

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama X
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme
5 Program tasarısı hazırlama X
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma
7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme
8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme
9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme X
10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma X
11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme X
12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma X
13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ödev 10 3 30
Ara Sınav 1 40 40
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6