Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Vı (Kaval) | CKV 412 | 8 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ses ve makamlarla ilgili etütleri analiz eder. | ||
2 | Seçilmiş olan örnek eser etüt ve alıştırmaları sınıflandırır. | ||
3 | Kendi başına egzersizler yapar. | ||
4 | Süslemelerle ilgili parmak çalışmaları yapar. | ||
5 | Örnek eserlerle ilgili kayıtları kullanır. | ||
6 | Kayıtların dinlenmesi ve karşılaştırılmasını yapar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel tekrar | Geçmiş dönemde öğrenilen konuların örnek eserler dinletilerek ve uygulamalarla tekrar edilmesi |
2 | Birinci pozisyon çalışmaları ve eser icraları | Kavalda 1. pozisyondaki seslerin potke üzerinde gösterilmesi ve basit notalarda egzersiz uygulamaları yapılması |
3 | Birinci pozisyonda kerem (uşşak) dizisi uygulamaları | Basit notalarla Uşşak dizisinde 1. pozisyon çalışmaları |
4 | Birinci pozisyonda kerem (uşşak) dizisi uygulamaları | Birinci pozisyonda kerem (uşşak) dizisi uygulamaları |
5 | Yöresel taksim çalışmaları (Teke yöresi, Gurbet havaları) | horlatmalı sesler ile yöresel taksim çalışmaları |
6 | Yöresel, taksim çalışmaları (Bozlak) | İç anadolu bölgesi bozlak havalarının kayıtlarının dinletilmesi ve taksim (açış) çalışmaları |
7 | Yöresel taksim çalışmaları (Azerbaycan tavrı) | Azerbaycan yöresi kaval icralarının kayıtlarının dinletilmesi |
8 | Genel Tekrar | Bugüne kadar öğrenilen bilgilerin dönem uygulama performans sınavı ile tekrar edilmesi |
9 | Yöresel açış, taksim çalışmaları (Maya, Layik) | Güney Anadolu bölgesi uzun havalarının kayıtarının dinletilerek, uygulamalar yapılması serbest açış çalışmaları |
10 | Yöresel açış, taksim çalışmaları (Barak) | Gaziantep yöresi Barak uzun havalarının mahalli icracılardan dinletilerek örnek uygulamalar yapılması |
11 | İleri icra teknikleri çalışmaları (Kaytağı, pembe, köprülü, Kız gülbeden) | İleri seviyede eser çalışmaları |
12 | Portakal Zeybeği, İki parmak zeybeği, Ötme bülbül zeybeği | Hüzzam ve uşşak dizilerinin 9/8 ve daha ileri ritm kalıplarında icra çalışmaları |
13 | Şenlik Reksi | 1/16 ve 1/32'lik değerlerde ve hızlı eserlerde dil ve tavır teknikleri |
14 | Genel Tekrar | Bu dönemde öğrenilen konuların yıl sonu uygulamalı performans sınavı aracılığıyla tekrar edilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 5 | 15 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |